Hinniken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Hinniken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:43

Waarom hinnikt een paard? of eigenlijk waarom hinnikt mijn paard ?

Mijn paard hinnikt nooit.. Alleen gisteren op wedstrijd heeft hij 2x gehinnikt in de vrachtwagen (toen ik al klaar was met rijden) en toen we weer terug waren heb ik hem nog even in de wei gezet en toen heeft hij weer gehinnikt.. Haha! Ik vraag me nu echt af wat hij met zijn hinniken bedoeld Ja

Iemand een idee Haha!
Laatst bijgewerkt door knightloekie op 30-05-05 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Re: Hinniken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:44

het kan begroeten zijn of roepen naar andere

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:50

maar ik ga regelmatig op wedstrijd dus ik begrijp het niet.. hij hinnikt echt nooit.. ook niet op stal..

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:35

Het kan ook nog anders, ik heb een pony die áltijd hinnikt. Soms wordt ik er echt helemaal hyper van, om het minste of geringste trekt ie z'n mond open.
En ook niet zo zachtjes, nee, de hele buurt mag er van meegenieten. Zeker als z'n vriendinnetje weggaat, laat ie zich horen. Laatst tijdens het groeten bij een proefje zette ie het ook op een brullen Bloos

Het ligt natuurlijk ergens in de communicatie, maar wat ie nou ieder keer wil zeggen? Of hij is gewoon blij om me te zien Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:21

Mijn paarden hinniken altijd voor het eten, of als ze denken dat ze het krijgen. Ze hinniken ook als ze even niet bij elkaar kunnen staan.

Ik heb geen idee waarom je paard nu wel ineens hinnikt, hou het in de gaten, als je denkt dat er iets niet goed is, haal dan in ieder geval een de DA erbij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:54

de mijne hinnikt op commando Clown , een kwestie van conditioneren, hij hinnikt ook als ik met hem alleen wegga en de kudde raakt uit zich, als ie dan ergens een andere groep paarden ziet staan, begint ie ook roepen...... maar dat klinkt weer anders.

Het is grappig om te horen hoeveel verschillende "hinniks" je paard heeft

Ik heb ooit wel eens een ruin gereden die dacht dat ie nog hengst was en aan 1 stuk door liep te schreeuwen, daar werd ik wel een beetje heel erg doodziek van eerlijk gezegd

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:41

Luna hinnikt altijd als begroeting (als je er aan komt) hinnikt ze naar je en is ze helemaal blij.
Ook Misty hinnikt als begroeting. Nikita hinnikt de eene keer wel als begroeting maar liever voor het eten idem faab Haha!