Verdoving schadelijk voor drachtige merries?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

souraya

Verdoving schadelijk voor drachtige merries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 21:12

Binnenkort moet onze merrie op ijzers. Het is de eerste keer voor haar en ze is nog niks gewend. De hoefsmid stelde voor haar te sederen, om zo gevaarlijke situaties voor te zijn en het paard niet voor eeuwig bang te maken.
De merrie is echter drachtig. Is zo'n sedatiemiddel schadelijk voor de dracht?

Wellicht past dit beter bij medisch, dan graag verplaatsen mods..

Alexx

Re: Verdoving schadelijk voor drachtige merries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:23

toen mijn moeder en tante zwanger waren(jaja voorbeeld) Moesten ze hun kiezen laten trekken. Dit hebben ze zonder verdoving gedaan omdat ze het toch een risico vonden.
Ik zou het eerst eventjes na checken. Mijn merrie liep 4 passen raar met de eerste keer ijzers maar er was verder niets aan de hand. sterkte

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:26

eum ik geloof van wel, he tpaardje van mijn vriendin wa drachtig en was door de draad gegaan , ze moest dus gehecht worden en kreeg een minimale verdoving resultaat veulen kwijt

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:54

Echt goed is het niet. Kortom er moet een medische noodzaak zijn om het te doen. Ijzers vallen daar in mijn optiek niet onder. Overigens waarom ijzers plaatsen als ze er over een paar maanden toch weer af moeten (je wil geen merrie met ijzers bij je veulen) en ze altijd (zoals ik het begrijp) zonder heeft gelopen..?