help , nieuw zadel kopen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LPtjuh

help , nieuw zadel kopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 18:16

hallo , ik weet dat er een hoop topics over zijn , maar ik kom er nu niet meer uit.
ik wil graag een NIEUW zadel kopen en heb tot 1000 euro te besteden, welk zadel raden jullie aan ?? als het kan graag met foto

alvast bedankt!

passepartout

Re: help , nieuw zadel kopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:29

Ik heb twee dressuurzadels Hulsebos en Rossner. De Hulsebos valt niet in je budget althans niet nieuw en de Rossner wel. Ik vind de Rossner (type Sydney) een GEWELDIG zadel en is te koop bij Divoza. Kan hem iedereen aanbevelen

showdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:40

Tja ...een nieuw zadel voor 1000 euro...
Ik denk dat het enige acceptabele zadel dan een Kentaur wordt... Dat zadel heeft een goede pasvorm en ik denk dat er bezuinigd is op het leer; dat is wat harder en slijt iets sneller dan een A-merk zadel, maar ziet er best mooi uit.
Alle andere merken zijn toch echt zwaar mindere kwaliteit, en dan heb ik het mn over de pasvorm.
(Alternatief is een tweedehands A-merk zadel: voor 1000 euro kun je ongetwijfeld een goed zadel krijgen.)(maar ik begrijp dat je perse NIEUW wilt..)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:57

Of een westerzadel Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:28

ik persoonlijk ben helemaal weg van de ainsley...deze is anatomisch gevormd aan paard en ruiter...maar die heb je niet nieuw voor 1000 euro...wel tweedehands

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:33

ik zou gaan voor een gode 2de hands kn ofzo...

emio op bokt heeft er 1 te koop,daar kan je niet eens aan zien dat erop gereden is,en je hebt meteen een super goed zadel,en je bent zelfs minder kwijt...

Dekker28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:39

Ik heb ook een nieuw dressuurzadel te koop heeft mij € 1100 gekost maar wegens omstandigheden kan ik hem niet gebruiken voor de helft mag je hem hebben is echte en koopje!!groetjes

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 18:29

pfff, het zal eens niet zo zijn , neem een goede 2dehands HELLOEWW MENSEN word wakker 1000 euro is een hoop geld en aangezien ik geen wedstrijden rij en ook maximaal 5 keer per week 45 minuten rijd hoef ik geen zadel van 5000 euro ofzo...
nou ok , ik ben vandaag naar 'een' ruitersprot zaak geweest en daar hadden ze een heel mooi kentaur zadel, voelde ook goed en soepel aan , weet dus niet waarom er op het leer bezuinigd zou zijn ( naams bekendheid betaal je ook voor, daar moet namelijk reclame voor worden gemaakt)
nogmaals vraag ik dus tips voor zadels tot 1000 euro , kijk 1040 mag ook wel , daar zag ik overigens een heel mooi kiefferzadel voor , dus kom niet aan met voor 1000 heb je geen goede zadels ( bedoel daar verder niemand mee , laat dat duidelijk zijn Knipoog, wil alleen even de mensen voorzijn hihi )...............

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 18:33

trouwens heel erg bedankt voor de tips! Knipoog
hoop dat er meer met tips komen , welk merk zadel je voor ongeveer die prijs kan kopen , gebruikstips mischien??
ik hoor het wel en alvast super bedankt , m'n paardje en ik zullen jullie heel dankbaar zijn Tong uitsteken

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:37

Ik zou gaan voor de Wintec Isabell Werth, past binne je budget en is een superzadel. Er lopen op dit moment een paar topics over. Ik heb hem ook en kan hem iedereen aanbevelen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 18:39

ik wil liever geen wintec, vind ze niet lekker zitten je krijgt er ook bij lange ritten zo'n pijn aan je billen van Tong uitsteken, maar toch bedankt!!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:41

Langs de zadelmaker!
Keuze genoeg en heb je ook gelijk iemand met verstand erbij.
Bij ons kwam hij langs met een aantal zadels, je mocht ze ook even een weekje testen etc.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:44

de kentaur zadels zijn echt super hoor, dan ben je voor minder dan 1000 euro klaar hoef je geen tweedehands maar lekker een nieuwe die dus nog helemaal naar jouw en je paard vormt, is beste keus,

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 19:01

@kimbalaa: zijn dat dan ook nieuwe zadels of 2dehands?
@ cavaletti: ik heb er even naar gekeken en geveold in de ruitersport zaak en ik moet zeggen dat ik het best een mooi en net zadel vond . het leer voelde goed en zag er goed uit. ik moet natuurlijk wel kijken of het past, dat is het belangrijkst.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:05

ze hebben ze echt in alle maten en vormen, de kentaurs zijn gestest als beste keus en beste zadels, en doen niet onder voor de duurste merken, je betaald vaak de naam, maar zoals bijv de rossner enzo is ook leuk, maar de kentaur kost iets van 700 euro en is gewooon erg goed qua leer, qua pasvorm qua zit en rijden echt fantastisch, eerder was ik ook helemaal weg van de JC zadels maar JC heeft een aantal zadels met scheve bomen geproduceert en daar word je niet echt vrolijk van, maar de kentaur komt gewoon als beste uit de bus, maar zoek je een vz of dressuur??

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 15:10

ik zoek echt een dressuur zadel , heb nu een vz, en die wil ik bewaren voor als we een sprongetje gaan maken of een bosrit ofzo

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:35

Een Euroriding Jade die is ook fijn maarja is voor iedereen persoonlijk. ik zou gewoon naar de winkel gaan en verschillende zadels proberen in jou budget !! Niemand kan voor jou kiezen dat moet je zelf doen ! Knipoog

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:47

Kentaur is inderdaad gewoon een leuk kwaliteitszadel en de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. 1000 euro is inderdaad veel geld maar het is wel gewoon waar, je hebt maar keuze uit twee betere zadels en dat zijn de simpele kieffer modellen en de kentaur. Ik ga daarin toch met de rest mee, veel emnsen hebben een zo geod als nieuw duurder zadel liggen dat z\e voor een paarhonderd minder willen verkopen (sommigen alleen gepast) en dat zou ik voor de keuze toch eerder doen mocht de kentaur neit passen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:07

volgens mij is het merk euroriding rond die prijs.. Knipoog

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:03

Ik zou een zadelmaker langs laten komen. Waar je een aantal zadels kunt proberen. Ook om te kijken hoe ze liggen op je paard.
Ik heb zelf de kieffer garmisch en die zat rond de 995 euro. Maar is een VHZ zadel.
Ik ken wel een zadelmaker die op stal langs komt met een aantal zadels die je dan kunt proberen. Geef je gewoon je budget door en neemt hij zadels mee die daar in vallen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:04

ik ga nog even naar een andere zaak die vaak een heel stuk lager met de prijs zit dan de grotere ruitersport zaken , en dan kijken wat daar de kieffer en kentaur zadels kosten , ik zou eventueel ook nog 2 maandjes kunnen wachten en nog 2 maandjes hard werken en sparen Tong uitsteken
ben overigens wel erg verliefd op dat kentaur zadel:P

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:12

Wil je een dressuurzadel of een veelzijdigheid of springeb>
Kan zijn dat je het wel gezegd hebt hoor, maar dat ik erover heen gelezen ben.
Ikzelf heb een Ainsley, nieuw vallen ze niet in je budget, maar een goede 2ehands moet er zeker voor te krijgen zijn!!
dan is hij al wat meer ingezeten enzo, nieuw is trouwens lang niet altijd beter, je kan naar mijn mening beter een 2e hands kopen dan heb je voor het zelfde geld een kwalitatief beter zadel (over het alemeen) hij is ingezeten, vind ik gewoon fijner, maarja, je wilt perse nieuw, de Rossner Amerika is een erg fijn zadel, iemad die ik ken heeft dat zadel ook (unfearlover) zit erg lekker, en is RUIM binnen je budget, zijn ook erg goede zadels, heb zo snel effe geen foto, maar je ze zijn verkrijgbaar bij de Divoza

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:51

Ik heb voor mijn paard met lastige rug ook een Kentaur. Echt een heerlijk zadel. Alleen had voor mij wat meer wrong mogen hebben (heb de gene met bijna geen wrong). Maar om nou deze te verkopen en er een met meer wron tekopen. Vnd ik ook weer zowat, Hij zit verder heerlijk. En nog belangrijker hij past op mijn paard.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:09

een nieuwe euroriding jade, dat redt je met 1000euro.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:14

Volgens mij zijn JC, Kentaur en Premiere wel aardige zadels.

Persoonlijk zou ik toch liever een A merkzadel kopen van een paar jaar oud.
Gewoon omdat de kwaliteit , zit en ligging vaak wat beter zijn en zo'n zadel ook meer waardevast is.

Maar goed dat is eigen keus Haha!