Kloppend onderbeen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannetje

Kloppend onderbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 17:55

Ik heb altijd een heel erg kloppend onderbeen..
Heeft iemand goeie tips van hoe ik dat kan afleren, of hoe ik m'n been goed stil kan houden?

Hobby

Re: Kloppend onderbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:58

Bedoel je dat je moeite hebt om je benen stil te houden tijdens het rijden? Als dat zo is, probeer dan eerst om een goede, stevige zit te krijgen (veel zonder beugels rijden, eventueel aan een longeerlijn). Zonder een onafhankelijke zit, zul je nooit goed met een stille beenligging kunnen rijden. Vraag anders hulp aan je instructrice!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:15

Beugelriemen onder het zweetblad helpt ook.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:48

Anouar15 schreef:

Nee joh! Bij mij helemaaal niet. Misschien ligt het eraan dat er bij mij aan de zweetbladen ook nog een extra singel zit Knipoog

Maar bedoel je kloppend onderbeen dat je je hart voelt kloppen in je onderbeen of dat hij heen en weer 'klopt'?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:59

Volgens mij bedoelt ze dat haar benenniet stil liggen.
Als je je hard voelt kloppen zou ik als ik jouw was maar eens andere laarzen nemen Knipoog

Bij mij helpt het wel, die beugelriemen onder het zadel. Rij nu met gpg beugels en moet zeggen dat dat ook een stuk scheeld.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:55

Inderdaad, veel rustig zonder beugels draven, benen lekker laten afhangen met een lage hak. Ook in stap en draf je eens een tijdje alleen op je benen concentreren, gewoon leren voelen: waar ligt mijn been, voel ik het bewegen, voel ik mijn paard steeds of komt mijn been van het paard af? Als je bewust kan voelen, leer je je benen ook beter controleren. Succes!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:58

Je hakken uitdrukken, en er echt op letten Lachen

Sannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 16:41

KimBalaa schreef:
Anouar15 schreef:

Nee joh! Bij mij helemaaal niet. Misschien ligt het eraan dat er bij mij aan de zweetbladen ook nog een extra singel zit Knipoog

Maar bedoel je kloppend onderbeen dat je je hart voelt kloppen in je onderbeen of dat hij heen en weer 'klopt'?

Ik bedoel dat ik mijn been niet stil kan houden. Bij ons op de manege noemen ze dat kloppend onderbeen.. Tong uitsteken

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:45

Je benen laten hangen, tenen naar binnen toe draaien en je been goed naar voren toe leggen... Verder er goed op letten...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:56

Je knieen niet tegen je zadel aan drukken, maar gewoon losjes laten hangen. En als je je bovenbeen helemaal optilt van het zadel en hem naar achteren legt en dan weer een stukje naar voren schuift ligt je been mooi en kan je hem ook beter stil houden.
Vroeger moest ik wel eens met een papiertje tussen m'n kuit en het zadel rijden en dan zorgen dat hij niet valt, maar volgens mij ga je daardoor alleen maar meer klemmen.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:48

Je moet wel iets contact houden tussen knie en zadel. Je moet toch eigenlijk lichtrijden vanuit je knie?
Inderdaad, wij doen er wel eens bierviltjes tussen..
Maar als je er echt op let, wiebel je dan nog?
Anders kun je gewoon een slachtoffer langs de bak zeggen die elke keer herhaald dat je op je benen moet letten ofzo Knipoog

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:52

Of je beugels met een touwtje aan je singel verbinden, dat is moeilijk om vol te houden. En verder proberen om ontspannen te zitten en niet te klemmen! Lachen