Wie rijdt met Cavallo laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Wie rijdt met Cavallo laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 17:26

Want ik heb er juist gekocht, de Winner versie.
Moet je ze lang inlopen, en zijn ze de moeite qua prijs/kwaliteit verhouding?
En hoe houden jullie ze schoon en laten ze glimmen?
Bedankt!!!

Solvej

Re: Wie rijdt met Cavallo laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:05

Ik heb ze meteen aangedaan met rijden en na twee weken zaten ze als gegoten. Kwaliteit-prijs verhouding vind ik prima! Toch vond ik mijn Könings fijner rijden.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:15

Ik heb ze ook. Gewoon meteen mee gereden enzo en idd na een week of 2 zaten ze helemaal goed. Prijs kwaliteit is goed en voor het schoonmaken doe ik altijd met een vochtig doekje het vuil eraf en dan met zwart schoenen spul dr op. Ze zien er nog piekfijn uit Tong uitsteken

miss_vicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:07

haha dat moet lukken,heb er ook net gekocht. Ik moet zeggen ze zijn nog behoorlijk stug maar ik heb er dan ook maar 1 keer met gereden tot nu toe.

Wel hartstikke mooie laarzen! Hoop dat je er net zoveel plezier van zal hebben als ik Knipoog

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:42

Ik heb ze ook Knipoog
Zitten echt super lekker nu en schoon houden gaat ook makkelijk als je het maar bij houd Knipoog
Ik doe het tegenwoordig uitwrijven met een skisok, dan gaan ze meer glimmen...

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:53

Ik heb ook de Cavallo winner.
En ben d'r heel blij mee Lachen
Ze zijn bij mij goed aangemeten en zaten dus vanaf het begin eigenlijk gelijk lekker.
De prijs kwaliteit verhouding vind ik ook goed.
Ik maak ze af en toe (niet zo heel vaak dus Knipoog ) schoon met "lederdressing" vervolgens zwarte schoenpoets (kiwi) en daarna met van de glanscreme.
En dan ong. 1x in de week/2 weken doe ik het alleen met glanscreme of lederdressing.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:56

Ik ga misschien ook laarzen aanschaffen, dus lees even mee Lachen

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 09:12

Ok, dus de meeste zijn wel tevreden zo tel ezen. Ik ga ze binnen 2 weken binnen krijgen, dus ik benieuw of ze goed zijn gemeten. Die juffrouw uit de winkel vertelde me dat je ze gemakkelijker uitkrijgt als je een nylonkous boven je rijsokken draagt. Misschien nog wel eens een handige tip. Voor het glanzen ben ik een beetje bang om van die kiwi schoensmeer te fikken, ik heb het nog nooit gedaan. Ik zal het eens proberen op mijn rubber laarzen Knipoog En daarna dus met een kous ofzo opblinken?

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:35

Ja panty werkt erg goed voor 'de glim' Knipoog

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 10:49

Ik heb de mijne nu vier jaar. In het begin verschrikkelijk pijnlijk, na een paar weken zaten ze heerlijk en nu wil ik niet meer zonder laarzen rijden Bloos Ze begonnen deze winter te lossen op de naden, ik heb ze ingestuurd en ze zijn bij Cavallo - gratis! - gerepareerd: een hele nieuwe voet zat er onder!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:25

ik heb ook de winner! hele fijne laarzen,inlopen deedt idd wel pijn,maar ik wil niet meer zonder rijden! ik haal er vaak na het rijden ff wat zadelzeep overheen.en af en toe vet ik ze in.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:32

ik heb 2 paar cavallo piaffe, ze zaten super in minder dan 1 week, rij wel meerdere paarden per dag... mss daarom maar anders 2 weke schat ik Haha!!

xxxx

showdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:02

Hoi
Hoi,
Ik heb Cavallo's , model Piroutte, altijd goed bevallen, alhoewel mijn Konigs stiekem wel fijner zijn..
Kiwi wax smeren op rubberen laarzen lijkt me niet zo'n goed plan. Op je leren laarzen is echt geen probleem: het mooiste resultaat is als je de wax aansteekt met een aansteker (wel buiten doen!), de wax laat smelten, en dan weer dooft door het deksel er weer op te doen. Vervolgens insmeren met de warme wax, nachtje wachten en dan uitpoetsen en na poetsen met een panty. Succes gegarandeerd!

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:54

Astragirl schreef:
Ok, dus de meeste zijn wel tevreden zo tel ezen. Ik ga ze binnen 2 weken binnen krijgen, dus ik benieuw of ze goed zijn gemeten. Die juffrouw uit de winkel vertelde me dat je ze gemakkelijker uitkrijgt als je een nylonkous boven je rijsokken draagt. Misschien nog wel eens een handige tip. Voor het glanzen ben ik een beetje bang om van die kiwi schoensmeer te fikken, ik heb het nog nooit gedaan. Ik zal het eens proberen op mijn rubber laarzen Knipoog En daarna dus met een kous ofzo opblinken?

Ik heb ook al 5 jaar Cavallo's en ze bevallen uitstekend. Ik maak ze altijd schoon met een vochtig doekje en als ze droog zijn gebruik ik simpel ledervet. Ik zou zelf ook nooit schoensmeer gebruiken (is mij ook afgeraden)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:37

mijn 1e 2 paar leren laarzen kreeg ik 2e hands Haha! dus die waren al ingelopen.
nu heb ik sinds een week de cavallo weltmeister?? of zoiets Haha! erug duur in elk geval, maar de enige die meteen goed zaten.. dus maar genomen.. heb ontzettende pijn aan me knieholte ervan Haha! heb er nog maar 1 keer mee gereden en had absoluut geen gevoel, maar ja, ze zijn dan ook nog kaarsrecht. veel mee fietsen en trap lopen zeggen ze dan Haha!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:00

Ik heb net 2 maanden ook cavallo's. Eerst wel even inlopen (+trappen lopen, fietsen haha, moest even snel ingelopen eigenlijk ivm Kampioenschappen ed.) en zo uiteraard, maar ze zitten nu heerlijk Haha!. Mooi dat de service, zo te lezen, ook super is van Cavallo. En trouwens, qua prijs, het zou idd niet veel duurder moeten maar je krijgt er wel kwaliteit voor Lachen

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 10:20

ok, bedankt! Ik ga toch gewoon leervet gaan kopen dan i.p.v zo'n wax, want ik ben bang dat ik daarmee iets verkeerds ga doen. Gaan ze ook glimmen van leervet of niet echt?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:28

Ik heb in december ook mijn eerste paar lederen laarzen aangeschaft. Cavallo's, type weet ik zo niet. Ik vind ze super zitten, hoewel ik intussen wel modellen heb gezien die ik mooier vind. De mijne hebben vrij puntige neuzen en ik vind ze wat ronder eigenlijk mooier.
Maar dat is alleen maar uiterlijk. Mijn laarzen zitten super. De eerste 2 weken heb ik ze bijna dag en nacht gedragen. In het begin viel rijden niet mee, de laarzen waren behoorlijk stijf in vergelijking met de chaps die ik voorheen altijd droeg. Maar toen ik er eenmaal aan gewend was, wilde ik niets anders meer.
Ik maak mijn laarzen alleen maar schoon met een vochtig doekje, maar smeer er verder niets bijzonders op. Al dat vet en glansspul komt volgens mij het leer niet ten goede...

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:42

Astragirl schreef:
ok, bedankt! Ik ga toch gewoon leervet gaan kopen dan i.p.v zo'n wax, want ik ben bang dat ik daarmee iets verkeerds ga doen. Gaan ze ook glimmen van leervet of niet echt?

Yep, ze worden er echt heel mooi van Pling

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:57

Hoi Ik heb ook cavallo laarzen in het begin is het wel even doorbijten want het inlopen/rijden kost wel even wat tijd maar nu zitten ze super en ze blijven ook erg mooi.

horsies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:59

Ook ik heb cavallo's en ze bevallen super!! Ik heb geen hele hoge laarzen omdat ik zelf een echte springruiter ben en dan zitten die lange schachten erg in de weg.Ik heb mij laarzen niet echt in hoeven te lopen ze zaten eigenlijk vanaf het begin goed.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 16:20

das wel handig Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:53

ik heb model Talent Tong uitsteken. Pijn heb ik gehad vooral in mijn knie holtes. nu beginnen ze lekkerder te zitten zijn al een stuk soepeler. Ik maak ze alleen schoon met een vochtige doek. Raadde ze mij aan bij de ruiterzaak, blijven ze het langst mooi zeiden ze.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:09

in elk geval geen zadelzeep of ledervet gebruiken!! als er iets slecht is voor je laarzen is dat het wel.

je moet wel als je ze met iets wil schoonmaken, speciale spullen voor lederen laarzen gebruiken, anders laten de stiksels in no time los en heb je een kapotte zool.

syvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:13

ik heb ze ook en het heeft mij weinig tijd gekost om ze in te lopen.. over de verdere kwaliteit weet ik nog weinig omdat ik deze voornamelijk met wedstrijden en rijd en daarna elke keer schoon maak en invet.. word ze erg mooi van!wel een tip om als je met sporen rijd er beschermers om te doen!veel plezier ervan:)