Ik zou eigenlijk volgend jaar pas verder zoeken voor een ander paard voor echt te rijden enz. ik heb nu 2 shetlanders rondlopen. maar nu staat er op 2 minuten afstand een 2 jarige ruin te koop. ik weet niet of hij papieren of iets dergelijks heeft. hij is waarsch wel pas nog nagekeken door de DA en hij is pas nog bekapt en wormenkuur enz. hij ziet er ook goed uit en is heel lief. in de wei trapt, bijt hij ook niet. verder kent hij denk k niet zo veel. hij is ong 1.45/1.50 ofzo. Dit is eigenlijk ook ong wat ik wou, een jong diertje die ik zelf nog vanalles kan leren en naar mijn eigen hand zetten. nu hebben we gebeld met de eigenaren en die vroegen 1200 ervoor. `dit vond mijn moeder toch te veel en hebben ze gezegd dat ze er dan minstens 1000 voor wouden hebben. maar aangezien hij nog niets kan enz. en je kan er nog niks mee, hebben we nee gezegd. toen zei de eigenaar dat wqe hem voor 900 mochten hebben. ik zelf vind 800 ofzo wel een mooie prijs..
wat vinden jullie ??
en nog een vraagje. ik rijdt nu 4 jaar ong. waarvan 2 jaar op een aantal manege's en de andere 2 jaar heb ik eigen paarden en verzorgpony's gereden en verzorgd. waaronder een toen 3 jarige haf merrie. die heb ik ook ingereden en nu mijn shet hengstje heb ik ook ingereden. maar mijn ouders hebben de vriend van mijn nicht gebeld ( die zitten al langer in de paarden enz ) en die zei dat het dus echt geen goed idee was om hem zelf met hulp in te rijden. maar ik denk dat het wel zou kunnen , met hulp dan. tja ik wil hem gebruiken om wat in de wei te rijden en in het bos . dus hij moet eigenlijk alleen stap, draf, galop en stoppen kunnen
als het warewat vinden jullie wat ik moet doen ? want ik vind dat iedereen het toch ook moet proberen, en met hulp erbij gaat het zowieso beter.
alvast bedankt,
Ik zou nog wat meer ervaring op doen, en dan pas later een jong paard kopen.
en ik merk nou hoe fijn het is dat ik hiervoor een ouder paard had.