Vastliggen --- Anti Rolsingel kopen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

apenstaartje

Vastliggen --- Anti Rolsingel kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 15:50

Voor de 3e keer in 4 dagen heeft onze merrie vastgelegen.
Ze heeft al eerder een keer vastgelegen (en van hoeveel keren weet ik het niet). Ze heeft al een blessure die van het vastliggen kan komen.

Nu overwegen we een anti rolsingel te kopen.
Heeft iemand ook negatieve ervaringen met Anti Rolsingels?

Solvej

Re: Vastliggen --- Anti Rolsingel kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:52

Nee hoor, ik denk dat eventuele nadelen niet opwegen tegen het vastrollen wat veel gevaarlijker is! Misschien wel een zoeken die een singel van neopreen oid heeft, aangezien leer en zweet voor wondjes kan zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:05

Ik denk dat het veel beter is om een antirolsingel te kopen dan het risico t elopen dat ze weer vast komt te liggen. Als je elke dag controleert op wondjes, scheurtjes in de singel kan het niet veel kwaad denk ik

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:32

Heb ook zo'n paard gehad die dat deed. Echt een rampenplan. Met de anti-rolsingel ging het goed: ze kunnen wel lekker gaan liggen, maar niet omrollen. Let er wel op welke je koopt: die met die beweegbare blokjes werkt bijv. voor geen meter - die hangt al gauw onder zijn buik en daar heb je m niet voor. Je moet er ook een lekker dik kussen onder doen anders beschadigt de schoft. Om de singel zelf had ik zo'n elastisch bontje zodat het niet kan irriteren. De beste ervaring had ik met een leren rolsingel met zo'n ronde boog (niet de puntige dus).
Soms helpt het ook wel om het stro dik tegen de wanden op te doen (net als bij een helling). Heb je dat al eens geprobeerd? Werkt helaas niet bij alle paarden......

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:37

ik heb er ook 1 gehad voor mijn paard dat vaak vast lag.
ik had een rode met beweegbare beugels.

dit ding kost wel bijna 95 euro maar zijn geld wel waard!

en van verschuiven of kale plekken nooit wat gemerkt.

je kan er altijd nog een dekje onder doen.

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 08:50

Bedankt voor jullie reacties... Ik lees het al goedkoop is in dit geval duurkoop.

Wanneer ik er ben strooi ik al tegen de wanden op. Helaas is ze altijd op zoek naar de lekkerste strootjes en klauwt ze dr box om. Dit heeft dus helaas niet veel nut.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:43

hoi

heb ik ook gehad met mijn vorrige paard die lag ook vaak vast en moesten we met touwen losmaken.
Ik heb toen ook een antirol singel aageschaft.
Koop wel een degelijke de 1e die ik had was echt niet goed kreeg er een wond van op zijn schoft,
echt doen hoor want met vastliggen kunnen ze heel wat krijgen.
de mijne is toen ook kreupel geweest was gelukkig niet veel maar je weet maar nooit.

gr en succes