Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EngelAngela schreef:ga eens een middag wandelen met je paard. Als jij stil staat moet zij ok stilstaan.. (dus niet nog 1 pasje verzetten of zoiets) als ze die pas toch zet, meteen een keer dat touw tegen dr neus aan, of met een zware stem bestraffen, en treedt maar een keer goed op als ze eruit klapt.
Het uit de wei halen zal toch met brokken ed moeten gebeuren. Ze moet (weer) leren dat ze iets lekkers krijgt als jij de wei in komt. Maar je moet haar ook een paar keer pakken.. iets lekkers geven... naar het hek lopen en haar zelf weer los laten.. (net als bij een hond, als je die iedere keer als je die bij je roept vast doet aan de lijn zal ie na 20 x denken: bekijk het maar, dan moet ik weer vast.) Wrs denkt jouw pony dat ook ofzo.. heb je haar weer, moet ik weer die lekkere wei uit, dus kan ik beter zelf maar omdraaien.
En als ze omdraait.. straf haar eens een keer goed, en maak die wandelingen, dat werkt echt super.. Neem ook iets lekkers mee.. je moet straffen: maar nog belangrijker: ook belonen!!!

. CCCCorine schreef:Ik zou een hengstenketting over de neus doen met het uit de wei halen. Zodra je paard al probeerd om zich los te trekken, meteen een paar flinke rukken er aan geven. Vervolgens doorlopen alsof er niets aan de hand is. Eventueel kun je op stal iets lekkers in zijn voerbak leggen (wortel o.i.d.). Ik zou in ieder geval niet met snoep of voer de wei in gaan, want voordat je het weet wil de hele kudde met je mee.