hoe haal ik de angst weg bij mijn paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadows

hoe haal ik de angst weg bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 11:26

hoi ik heb een paard van 5jaar.
maar ze is erg schrikkerig en is vaak bang.
maar 1 ding wil ik niet haar weg doen.
maar ik wil graag de angst en schrikkerige reacties bij mijn paardje vandaan halen weet iemand iets of geef aub tipjes want ik wil mijn paard echt heel graag helpen.

vriendelijke groetjes en hoefjes van sakura en jennifer

Urbs

Re: hoe haal ik de angst weg bij mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:33

Ik heb hetzelfde probleem, dus ga dit topic maar eens volgen...de merrie die ik rij is net 7 geworden en een enorme schijtluis. Op wedstrijd is niet te doen, bij haar vorige ruiter heeft ze een jaar lang intensief wedstrijden gelopen - 3 winstpunten...En de ruiter was zeker niet slecht! Ik rij haar nu 2 weken en met moeite krijg ik haar 1 rondje normaal door de bak heen, op de hoefslag, en serieus, dit is dan heel goed voor haar doen en ook bijzonder helaas. Verder is het wel een verschrikkelijk mooi paard dus ik vind het erg jammer. Verdrietig
Maar helaas weet ik nog steeds niet wat je ertegen kan doen behalve dan zoveel mogelijk vertrouwen van het paard winnen en toch telkens weer proberen.
Sommige zeggen dat het aan haar vader ligt, Jazz. Ze zeggen dat hij wel vaker vreemde maar mooie paarden fokt. Maar ik weet niet ofdat ik dit moet geloven.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:36

Veel geduld hebben, heel veel geduld.
Laat je paard met een ervaren braaf paard buitenritten maken, zodat het een "goed" voorbeeld heeft.
Verder zal het paard jouw moeten gaan vertrouwen en durven vertrouwen, dat zal hoofdzakelijk gebeuren door succeservaringen van je paard.

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:37

Ik had dit ook met mijn pony. Overal zag hij iets en schrok hij van. Ik zat er dus altijd heel gespannen op, omdat hij wel van iets kon gaan schrikken.
Mijn instructrice heeft mij hier heel erg mee geholpen. Zij leidde mij af, door met me te praten, zo ontspande ik en zo ontspande mijn paard ook. In begin was ik hier heel erg koppig in en zei ik van : 'Nee, nee want als ik me niet op hem concentreer dan, vliegt hij er vandoor enzo'

Maar hij is mij gaan vertrouwen toen ik er niet meer zo gespannen op zat, en en toen ben ik hem ook gaan vertrouwen. Nu schrikt hij nog wel eens van iets, maar nu blijf ik ontspannen zitten en zeg van: 'Kom op stel je niet zo aan'.

Ik wens je (en jou ook Lythe) heel erg veel succes en je moet vooral geduld hebben.