vzdekje onder dressuurzadel en/of dressuurdekje onde vzzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

vzdekje onder dressuurzadel en/of dressuurdekje onde vzzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 10:57

ik zit er aan te denken om een leuk dekje te kopen voor onder het zadel (niet zadelvormig). monenteel rij ik met een veelzijdigheidszadel, maar misschien wordt dat nog een keer een dressuur zadel.

Daarom zat ik te denken, past een veelzijdigheidsdekje onder een dressuur zadel en/of een dressuurdekje onder een veelzijdigheidszadel?

kunnen jullie mij hier antwoord op geven?

vamp

Re: vzdekje onder dressuurzadel en/of dressuurdekje onde vzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:07

volgens mij kan je wel een dressuurdekje onder een VZH zadel ( wat overigens niet mooi staat) maar geen VZH dekje onder een dressuur zadel.

als ik jou was zou ik gewoon een VZh dekje kopen wat nu onder je zadel past. zoals je al zei: MISCHIEN wordt dat nog een keer een dressuurzadel.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:14

vamp schreef:
volgens mij kan je wel een dressuurdekje onder een VZH zadel ( wat overigens niet mooi staat) maar geen VZH dekje onder een dressuur zadel.

als ik jou was zou ik gewoon een VZh dekje kopen wat nu onder je zadel past. zoals je al zei: MISCHIEN wordt dat nog een keer een dressuurzadel.

euh... andersom juist Haha!
Een dressuurdekje is recht van voor een een VZH zadel heeft zo'n boog(laat ik het zo noemen) en dan steekt het zadel over het dekje heen.
Een dressuurzadel heeft daarintegen rechte voorkant en een VZH dekje een ronde voorkant.
Een VZH dekje past dus onder een dressuurzadel alleen het staat niet net zo mooi als een dresuurdekje. Maar ik jou geval zou ik een VZH dekje pakken...

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:29

LauEef schreef:
vamp schreef:

euh... andersom juist Haha!
Een dressuurdekje is recht van voor een een VZH zadel heeft zo'n boog(laat ik het zo noemen) en dan steekt het zadel over het dekje heen.
Een dressuurzadel heeft daarintegen rechte voorkant en een VZH dekje een ronde voorkant.
Een VZH dekje past dus onder een dressuurzadel alleen het staat niet net zo mooi als een dresuurdekje. Maar ik jou geval zou ik een VZH dekje pakken...

Als ik een VZH dekje onder mijn dressuurzadel doe, dan komt er een stukje zweetblad onder het dekje uit.
En als mijn paard daar dan gaat zweten, trekt dat zweet in mijn zadel, en dat is niet goed voor het zadel he Clown

in jou geval zou ik gewoon een VZH dekje doen, als er *ooit* nog een dressuurzadel komt, kan je toch een nieuw dekje kopen Verward

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:41

Marrepar schreef:

Als ik een VZH dekje onder mijn dressuurzadel doe, dan komt er een stukje zweetblad onder het dekje uit.
En als mijn paard daar dan gaat zweten, trekt dat zweet in mijn zadel, en dat is niet goed voor het zadel he Clown

O, maar dat ben k nog nooit tegen gekomen!
Het zou best kunnen hoor Knipoog
En anders inderdaad gewoon als je een dressuurzadel koopt gewoon een aantal dressuur dekjes kopen... (en de andere verkopen Knipoog )

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:11

dressuurdekje onder een vhzzadel kan best. Heb zelf een dressuurzadel voor mijn paard en rijd op de pony's met een vhzzadel, daar doe ik soms wel eens een mooi dressuurdekje onder van m'n paard. Zou zelf geen vhzdekje onder een dressuurzadel leggen. is slecht voor t zadel en ziet er ook niet uit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:48

de BR event vz past ook goed onder dressuurzadels Lachen

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:14

ik denk dat je nu best een vzh dekje koopt , en als je een dressuurzadel koopt er een dressuurdekje bij koopt

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:22

Als je gewoon een polypad koopt is het probleem opgelost die kan onder allebei Knipoog

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:51

Ik gebruik een vz dekje onder het dressuurzadel dat ik voor de wedstrijden leen en dat gaat prima ik zie het probleem niet
Ik heb deze voor mijn boomloze zadel erbij gekocht omdat daar geen dressuurdekje onder past ivm de vorm van het zadel net zoals bij een vz zadel Pling

Het ziet er alleen niet super mooi uit zie foto Haha!
Afbeelding

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:52

Maar even een vraagje waarom zou het slecht voor het zadel zijn Verward

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:11

Ik rij heel vaak met een dressuurdekje onder mijn springzadel, maar nooit met een vhz dekje onder mijn dressuurzadel.

Een dressuurdekje onder mijn springzadel is vaak alleen wat te lang, maar daar heb ik verder geen last van.
Een vhz-dekje onder mijn dressuurzadel is vaak te kort, dat vind ik lelijk en de huid (en dus vaak zweet) staat direkt in contact met het leer.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:41

ik heb een dressuurdekje onder vz zadel en dat bevalt me prima. Ik heb een pony van 1.46 maar neem altijd maat Full omdat het mooier staat

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:55

pony25 schreef:
Maar even een vraagje waarom zou het slecht voor het zadel zijn Verward

Omdat als je paard zweet, dat zweet in het zadel komt waar het zadel op de huid ligt (zweetblad)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 07:27

ik heb beide gedaan, en vz dekje onder dresszadel, gaat, stond niet zo mooi, en was net ietje te kort aan de onderkant om de singelstoten door z'n lusje te doen. Dress dekje onder vzzadel. Ging ook wel een beetje moeilijker omdat het aan alle kanten iets te groot was maar als je zeker weet dat er een nieuw zadel komt zou ik of wachten met een dekje of toch een dress nemen. Ligt ook wel aan je zadel of het gaat of niet, denk ik
een vz dekje onder dress zadel:
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 07:32

Ik rij met een dressuur zadel en daar heb ik ook alleen dressuur dekjes onderliggen. Mijn VZdekjes staan nu te koop. Omdat die niet onder het dressuur zadel passen want dat ziet er niet uit! En het past bovendien niet!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:37

Een vriendin van mij heeft ook alleen maar vzh dekjes onder haar dressuurzadel. Past goed. Maar dat verschilt ook per zadel natuurlijk. Haar zadel neigt net iets naar veelzijdigheid.