Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vamp schreef:volgens mij kan je wel een dressuurdekje onder een VZH zadel ( wat overigens niet mooi staat) maar geen VZH dekje onder een dressuur zadel.
als ik jou was zou ik gewoon een VZh dekje kopen wat nu onder je zadel past. zoals je al zei: MISCHIEN wordt dat nog een keer een dressuurzadel.
LauEef schreef:vamp schreef:volgens mij kan je wel een dressuurdekje onder een VZH zadel ( wat overigens niet mooi staat) maar geen VZH dekje onder een dressuur zadel.
als ik jou was zou ik gewoon een VZh dekje kopen wat nu onder je zadel past. zoals je al zei: MISCHIEN wordt dat nog een keer een dressuurzadel.
euh... andersom juist![]()
Een dressuurdekje is recht van voor een een VZH zadel heeft zo'n boog(laat ik het zo noemen) en dan steekt het zadel over het dekje heen.
Een dressuurzadel heeft daarintegen rechte voorkant en een VZH dekje een ronde voorkant.
Een VZH dekje past dus onder een dressuurzadel alleen het staat niet net zo mooi als een dresuurdekje. Maar ik jou geval zou ik een VZH dekje pakken...

Marrepar schreef:
Als ik een VZH dekje onder mijn dressuurzadel doe, dan komt er een stukje zweetblad onder het dekje uit.
En als mijn paard daar dan gaat zweten, trekt dat zweet in mijn zadel, en dat is niet goed voor het zadel he

)

pony25 schreef:Maar even een vraagje waarom zou het slecht voor het zadel zijn