Bij mijn fouragehandel verkopen ze ook kruidenhooi, mijn paardjes staan hier ook op en doen het hier prima op. Ze vinden het inderdaad erg smakelijk. Een groot aantal topruiters uit Nederland voeren dit hooi trouwens ook. Bij deze handelaar komt het hooi uit speciale, beschermde natuurgebieden uit Duitsland waar geen kunstmest gebruikt mag worden. Hierdoor is het eiwitgehalt inderdaad lager, maar dat is voor paarden alleen maar beter. Doordat er verschillende plantensoorten in verwerkt zitten, krijgt een paard een veel natuurlijker rantsoen dan bij koeienhooi. Een paard zou dit zelf in de natuur ook uitzoeken. Voor giftige planten hoef je niet zo snel bang te zijn. Het overgrote deel heeft gedroogd geen giftige werking, behalve st. Jacobdskruiskruid. Daarom moet je in Nederland oppassen met hooi dat is gewonnen in uiterwaarden. Ik denk niet dat ik hier reclame mag maken, maar mocht je meer info willen, dan kun je me een pb sturen, dan kan ik je de website doorgeven. Kun je ze altijd bellen voor informatie.