mok voorkomen bij tinkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anouk1993

mok voorkomen bij tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 09:21

hallo allemaal

wie weet hoe je mok kunt voor komen bij tinkers?

groetjes,anouk

elmiran

Re: mok voorkomen bij tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:32

beentjes goed schoon houden, sokken natuurlijk ook Knipoog denk niet echt dat je t kunt voorkomen...

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 09:34

thnx... ne voorkomen kan niet maar .. ik bedoel hoe jullie het doen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:38

de een heeft er ook meer aanleg voor dan de ander.. Zo staan er bij ons op het land twee tinkers..dus allebei in dezelfde omgeving,en allebei sokken. Nu heeft de een wel eens wat mok,en de ander nooit! Je moet een beetje uitproberen denk ik wat jou paardje 'gevoelig' maakt! Ik zelf 'doe' er niks aan. Als de wei nat is staat ze in de blubber,en als haar stal vies zou zijn..tja..maar wat moet je dan? Je kan er niet met een emmer de hele dag onder hangen om alle mest en plas op te vangen... Vies hooi(lees beschimmeld)kan ook problemen geven,maar dat is dacht ik mijt??? Succes ermee,en als hier toch DE GOUDEN TIP komt,dan lees ik hem graag!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:49

maar je kunt natuurlijk wel de benen afspuiten Haha! als ie mok heeft gewoon mokzalf erop doen, weet niet of dit goed werkt. heb zelf gelukkig nooit een paard gehad met mok, alleen m'n ouders..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:58

ow,bedoel je wat te doen bij mok? als ze het al hebben? Mok zalf..en ik had toen ooit een smeersel met babyolie en zwavel,en nog iets,...ben het even vergeten..maar dat hielp goed!

Lola4913

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:12

Mok voorkomen kan door de sokken schoon en de kootholte schoon en droog te houden. Regelmatig de sokken even borstelen met een nie te harde borstel en de kootholte even afdrogen.
Maar zoals al gezegd is heeft het ene paard er eerder en meer last van dan het andere paard.
Als ze al mok heeft kun het wassen met betadine shampoo en daarna behandelen met mokzalf.
gr. Lola

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:32

Je zou het ook kunnen aankijken. Dewi kwam bij me in februari en had toen mok in 1 voorbeen. Ik heb er niks aan gedaan, en het is ineens weg Verward Dus wellicht heb ik andere grond ofzo...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 08:53

mijn mening is dat je het niet kan voorkomen maar wel onder controle kan houden door te letten op het voer, en de leefomstandigheden en kijken welk produkt het beste bij je paard past

ik gebruik tea tree soap en box mokspray van www.silverlinde.com

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:10

Ik doe zelf helemaal niks aan de sokken van Mystic, alleen af en toe met een borstel erdoor heen. En in de zomer heel soms de bovenste laag wassen. Dat doe ik niet zelf drogen, als je in de koten gaat wrijven als die nat zijn dat is niet zo goed voor de huid werd mij verteld. En verder voel ik af en toe of de koten niet nat zijn. En vreemd genoeg zijn ze dat bijna nooit, zelfs niet als het heel hard heeft geregend! Blijkbaar zorgen de sokken ervoor dat het water naar de grond toe wordt geleid. Ik denk dat je vooral moet oppassen als ie de hele dag diep in de modder staat.
Mystic staat in de winter ook wel af en toe een dag in de modder, hij vind dat geweldig. 's Avonds zet ik hem gewoon op stal zonder eraan te komen en 's morgens is de meeste modder eraf gevallen, de rest borstel je zo eruit Haha!
Maar het ligt inderdaad ook heel erg aan het paard, de ene heeft er aanleg voor en de ander niet.