Voetballen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Voetballen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 09:07

Een hele tijd geleden heb ik eens met mijn paard gevoetbalt met zo'n grote bal. Dat was echt ontzettend leuk en nu wil ik dat wat vaker gaan doen. Zelf heb ik zo'n fitnessbal ding. Iig zo'n groot blauw geval. Nu weet ik dat die paardenvoetbal ballen burst resistant zijn, maar van de bal die ik heb weet ik dat dus niet (had 'm ook niet gekocht voor bij de paarden). Nou vroeg ik me dus af of ik daar gewoon even mee kan gaan voetballen met 'm. En als ik er wat lucht uit laat lopen zal ie toch ook niet knallen? Dan loopt ie volgens mij gewoon leeg als ie lek wordt, omdat dan de druk er van af is... En weet iemand waar je die echte paardenvoetbal ballen kan kopen die dus niet uit elkaar kunnen knallen?

elmiran

Re: Voetballen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:30

ik voetbal wel eens met zo'n skipibal Haha! paardenvoetbal kun je vast wel bij een ruitershop kopen, wilde er een paar jaar terug eentje kopen maar ze waren volgens mij best wel duur.

heb even bij google gekeken:

hier koop ik mijn pushball (paardenvoetbal) maar let op!gebruik alleen de Togu Bodybal-pushbal-120 cm! te kleine ballen zijn heel gevaarlijk! (evt voor paardjes kleiner dan 1.30 kan die van 95 cm ook volstaan)
Afbeelding
http://www.bodybow.nl

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 10:12

Heel erg bedankt voor de site Ja Ik heb de bal die ik heb toch maar niet meegenomen. Stel dat dat ding wel uit elkaar zou knallen. Durfde het toch niet echt aan. Dat zo'n 'echte' bal erg duur is maakt me dan ook niet zoveel uit als het veilig is (en ik neem aan dat ze ook wel een tijdje mee gaan).

Mijn paard is 'maar' 1.36m dus een bal van 1.20m lijkt me erg groot. Misschien dat er ergens nog een tussenmaatje is van iets van een meter ofzo..

Als er nog meer mensen zijn met iets van een link ofzo waar je die dingen kan kopen, graag!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:43

Op die site heb je ook kleinere ballen Knipoog zou ook gewoon een ruitershop ofzo bellen die kunnen er vast wel een bestellen als ze die niet op voorraad hebben.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:46

Welke maat zou ik dan kunnen nemen voor een shetje van 96cm?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 10:46

Zal ik van de week dan even doen Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:54

Queengekje schreef:
Welke maat zou ik dan kunnen nemen voor een shetje van 96cm?

[quote=elmiran"]
evt voor paardjes kleiner dan 1.30 kan die van 95 cm ook volstaan)
[/quote]

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 10:57

Een ponytje van 96 cm met een bal van 95 cm is geen doen hoor. Een shet die ik ken van 99 cm kon ook echt niet voetballen met een bal van 1m. Het gaat er toch om dat de bal niet onder de buik van je paard kan komen? En tussen de benen enzo...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:02

oeps...hahaha btje verkeerde reactie...zie t al voor me haha een shet met een bal die groter is dan t shetje zelf...
denk dat een bal van 70/60cm wel goed is voor een shetje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:45

Die bal die jij hebt, Wendy15, die heb ik ook. Heb m van Elphymed. Bij mij is ie al eens lek gegaan, en hij loopt gewoon langzaam leeg, en knalt niet, scheurt gewoon groter uit... Valt niet te plakken Clown (mij broertje had m stiekem gepakt en gesloopt, mijn ma heeft geprobeerd het te plakken met Ducktape, maar dat werkte niet.. goh Rolleyes )

Heb verder ook hetzelfde probleem, pony is 1.38, vind die blauwe nét te klein, maar die rode van 1.20 vind ik weer errug groot... Mocht je dus een goeie tussenmaat vinden, houd me svp op de hoogte dan Knipoog Ja Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:22

Haha, zal ik doen.