Prijzen voor een fotoshoot? ( marktonderzoek)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prijs? CD-rom? Nabestellen?

€ 15-20
6 (14%)
€ 20-25
5 (12%)
€ 25-30
5 (12%)
€ 30-35
5 (12%)
Aantal afdrukken standaard bij shoot (uitleg)
3 (7%)
Cd-rom met aantal foto's (uitleg)
2 (4%)
Cd-rom met alle foto's
14 (34%)
Nabestellen op website
Geen stemmen
Mogelijkheid tot af laten drukken
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 41

Siempie

Prijzen voor een fotoshoot? ( marktonderzoek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 21:19

Aangezien ik steeds meer gevraagd word om een fotoshoot te maken, zou ik graag willen weten wat de "potentiele klanten" willen qua prijs en qua foto's. (voor een niet echt professionele fotoshoot, voor voorbeeld foto's kijk hier,hier of hier

De opzet van de poll lijkt mij duidelijk, wat wil men en wat wil men er voor betalen? Met de optie mogelijkheid tot af laten drukken bedoel ik dat ik de foto's af laat drukken en die opstuur ( niet iedereen weet hoe en waar je foto's af kan laten drukken.

Graag 2 opties aanklikken, dus een prijs en wat je voor die prijs verwacht.

Als er nog opmerkingen zijn of je wilt extra uitleg geven over je keuze (hoeveelheid foto's ofzo) lees ik het graag!

Mocca

Re: Prijzen voor een fotoshoot? ( marktonderzoek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:41

Ik vind je foto's gewoon goed professioneel overkomen, goede kwaliteit en mooie foto's.
Als ik een shoot zou laten doen zou ik graag alle foto's op een cd-rom willen, dan kan ik ze zelf laten afdrukken en de mooiste kiezen. En daar heb ik dan wel 30-35 euro voor over Lachen

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:50

Ik zou voor een niet proffesionele maar wel aardige fotoshoot 20-25 euro betalen. Dan zou ik alle foto's op een cd-rom willen zodat ik de mooiste eruit kan halen en zelf kan laten afdrukken. Ik zou niet meer betalen (tenzij de fotograaf erg ver woont) omdat de fotograaf zelf geen kosten maakt, hij geeft alleen wat tijd. En dan ga ik uit van een 2 uur durende fotoshoot, en dat is dan al 12 euro per uur, en dat is een goed betaald bijbaantje voor studenten, want de meeste hobby-fotografen zijn volgens mij niet ouder dan 28. Knipoog

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:59

Lyte schreef:
Ik zou voor een niet proffesionele maar wel aardige fotoshoot 20-25 euro betalen. Ik zou niet meer betalen (tenzij de fotograaf erg ver woont) omdat de fotograaf zelf geen kosten maakt, hij geeft alleen wat tijd. En dan ga ik uit van een 2 uur durende fotoshoot, en dat is dan al 12 euro per uur, en dat is een goed betaald bijbaantje voor studenten, want de meeste hobby-fotografen zijn volgens mij niet ouder dan 28. Knipoog

+ thuis ongeveer 3 uur nabewerken maakt 5 euro per uur Knipoog

love_madee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:08

Ik zou er 25-30 euro voor willen betalen. En dan het liefst alle foto's op cd-rom. Ik heb meerdere fotografen (niet-professioneel) gevonden (maar die voor mij de ver weg wonen) en die maken ongeveer 100 foto's. Dat vind ik een goede hoeveelheid voor die prijs.
Wil je laten weten waar je woont? Bloos Dan wil ik misschien wel een fotoshoot! Want je kan egt heel mooi fotograferen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:50

Ik zou er best wel veel voor willen betalen als ik een paar mooie foto's kan laten afdrukken en de rest op cd-rom krijg Lachen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:54

Ik zit zelf nu een beetje met hetzelfde...wat is een redelijke prijs...
Zelf vind ik het werken met CD-ROM ook het prettigst, kunnen de mensen zelf bepalen welke ze het mooiste vinden, want dat is echt per persoon verschillend.
Naar die CD-ROM kan je 1,2 of 3 afdrukken (iets vergroot) erbij doen.

Een redelijke prijs gezien de kwaliteit zit denk ik tussen de 20 en 30 euro Knipoog

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:30

Lyte schreef:
omdat de fotograaf zelf geen kosten maakt, hij geeft alleen wat tijd.

vergis je niet !!!
Ik heb pas een wedstrijddag gefotografeerd (onder opdracht) Daar ben ik thuis echt vreselijk lang mee bezig geweest op de pc.
Het is niet alleen het schieten van de foto's zelf.
Ja, als je ze daarna op cd kan pletteren valt het allemaal wel mee, maar de vorm waarin ik die wedstrijd heb gedaan, nou sorry hoor, maar dat is echt mager verdiend geld..........

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:32

Antoinette schreef:
Een redelijke prijs gezien de kwaliteit zit denk ik tussen de 20 en 30 euro Knipoog

ik kost 20 euro excl. reiskosten
krijg je een cd rom vol foto's en mag je ermee doen wat je wilt

volgens mensen in m'n omgeving VEEL te weinig geld
maar het is hobby en doe het dus ook niet echt voor de verdiensten (want geloof me; je houdt er echt niet veel aan over)