HELP: Mijn paard schuurt zo Verschrikkelijk!!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Strateeg

HELP: Mijn paard schuurt zo Verschrikkelijk!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 20:36

Heey Bokkers,

Mijn paard die schuurt zo verselijk met zijn staart en manen... Ik heb hem verschillende keren gewassen met betadine shampoo en hem vervolgens van die anti jeuk gel in zijn manen en staart gesmeerd. Dit helpt dat ffies, maar twe deagen later schuurt ie weer. Ik baal hier echt van. Zijn staart begon zo mooi te worden en nu is het zo'n llijke borstel achterop zijn kont. En ik vind het zo sneu dat ie steeds zo'n jeuk heeft!!!
Ik ben helemaal radeloos!!!
Dus bokkers Mijn paard heeft jullie hulp nodig!!!!!

Thankzzzzzzz Alvast...

Jessica en Strateeg

loveramona

Re: HELP: Mijn paard schuurt zo Verschrikkelijk!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:02

oei dat is niet zo fiijn :S

mogli mijn verzorgshet deed dat soms ook, kwam je een keer aan waren heel zijn manen en staart weg.....

bij mogli staan nu allemaal gaasdingen voor hek en daar kan hij schuren zonder dat zijn manen en staart erafgaan
hoe dat eruitziet:
AfbeeldingAfbeelding
't ziet er nogal vaag uit Knipoog

hoe mogli er vanaf is gekomen...
als ik het soms zag ging ik hem van die plek wegjagen
hij heeft ook niet bepaald veel houten schuurpalen

maar ik heb niet met shampoos enzo gewerkt dus ik zou niet weten hoe jij het kan oplossen

het is erg zonde van de staart en manen maar hopelijk lukt het je om je paard niet meer te laten schuren

NiekenFinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:04

vliegendeken werkt perfect.onze haf heeft staart en maan exceem, maar gaat nu nog steeds super met zn pyama aan.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:05

Probeer eens theetri (je schrijft het volgens mij anders, maar als dit zegt bij de ruiterzaak begrijpen ze wel wat je bedoeld) schampoo en dan fenenolf (spuitfles die toepast op staart en manen). . Bij mijn oude paard heb ik daar heel veel baat bij gehad.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:13

Ik heb nu ook een exzeem deken en mijn paard heeft sinds het eerst in twee jaren is zo lange manen dat ik ze heb kunnen trekken. Werkt echt prima.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:44

geen betadine shamppo maar keratoshampoo en bij jeuk een paar dagen achetr elkaar gebruiken samen met sweet itch. Mijn paard heeft zijn behang weer terug en heel af en toe moet ik weer even wassen en smeren maar het is nu wel controleerbaar. Mijn ervaring met betadine shampoo is dat het juist uitdroogt en uit eindelijk dus meer jeuk geeft.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 01:17

Het klinkt alsof jouw paard zomereczeem heeft. Dit wordt veroorzaakt door steekvliegen. Er zijn verschillende topics geweest over dit onderwerp met heel veel tips. Misschien kun je deze met de zoekfunctie vinden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 03:11

d'r is een centraal topic nu over geloof ik, lees dat idd eens door, staat heel veel info in.

ik denk ook dat jouw dier zomereczeem heeft

Strateeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 07:13

Nou hartstikke bedankt voor alle tips alsvast.. ik ga maar es wat proberen. T ziet dr niet ut uit staart die van achter rechovereind staat.. tis net zo'n punker.