hoe doen jullie dat met afspoelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neres

hoe doen jullie dat met afspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 17:55

Even een vraagje, mn paarden zijn alletwee viezig zanderig dus wil ze een keer goed schoomaken Haha!
Maar dat is echt moeilijk.. want een spons met water is al eng.. en als je staart nat is en tegen je benen hangt is dat natuurlijk ook een reden om alle kanten op te vliegen.. Ik heb de tuinslang dus nog maar achterwege gelaten..
Hoe hebben jullie dit ze aangeleerd?

Samo

Re: hoe doen jullie dat met afspoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:11

Die van mij heb ik gewoon rustig met de tuinslang zijn voeten afgespoten en langzaamaan zijn lichaam.. nou vind die van mij ook niets eng.. dus dat ging erg gemakkelijk!

Ik denk dat je gewoon rustig moet oefenen, met 2 personen, de een houdt hem/ haar vast, de anders sponst het paard rustig af.... veel succes met oefenen!!!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:13

ik ben nu bezig met mijn jaarlingetje om dit aan te leren.
een paar maanden geleden heb ik haar met een keer met haar voetjes in een emmer met een laagje ( tot net over hoefjes) lauwwarm water gezet. drie dagen geleden heb ik dat weer gedaan, en dan met mijn hand wat water uit de emmer geschept en over haar beentje gewreven.
twee dagen geleden weer gedaan, en morgen ga ik haar met een spons de hele benen doen, en haar staart.
ik heb trouwens ook al een keer haar beentjes afgespoten, iemand anders hield haar dan ( met lang touw) vast, zodat ze lekker kon kijken ed. toen heb ik met mijn ene hand de tuinslang vastgehouden, en met de ander op de plek waar het water kwam geaaid, zeg maar.
veel succes overigens!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:14

Wij hebben zo'n soort wasplaats, dat ie opgesloten zit binnen 4 stangen, als een soort stand. En dan kun je daar mooi afspoelen Vork
Je kunt die voor en achter er zo uit schuiven, dus als jonge paarden of nieuwe er aan moeten wennen, ff paar keer door heen laten lopen en dan ist meestal wel goed Lachen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:22

Mijn 2 jarige hengst vind het ook nog eng.
Ik heb eigenlijk nooit met een spons lopen klooien maar gelijk met de slang! Lekker stevig straaltje! Zijn achterbenen vind hij nog niks maar de rest heeeeeeeeerlijk!