te groot bit, onregelmatig lopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

te groot bit, onregelmatig lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 17:52

Vandaag was ik op wedstrijd in Didam (mn 2e wedstrijd pas)
Tijdens het inrijden komt er een man naar me toe (geen idee wie) en vraagt of ik even een rondje wil draven, ok en nu dan een rondje drven met een zo lang mogelijke teugel. dat dus gedaan, zegt ie dat mijn bit te groot is, daardoor loopt Flash onregelmatig. Volgens hem ben ik in 1 arm sterker, daardoor trek ik meer aan die kant, daardoor gaat het bit scheef en het gebroken stukje van het bit (gewoon het midden dus) zou dan tegen haar tanden aankomen en dat doet pijn en daardoor loopt ze dan onregelmatig. Ik zeg tegen die man, ik heb 1 teugel altijd wat strakker, omdat ze anders scheef loopt, nee zegt die man, ze loopt zelf recht, maar jij trekt haar scheef.
Jaja, mn instructeur heeft er zelf ook opgezeten en concludeerde dat Flash inderdaad scheef is. Maar goed dat van dat bit zou best kunnen, wat denken jullie daar nou van, en wie zou die man geweest kunnen zijn? Denken jullie dat ze inderdaad onregelmatig loopt vanwege het bit?

sandr0

Re: te groot bit, onregelmatig lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:29

het zou kunnen. je hebt ook paarden die teugelkreupel lopen. laat nog iemand di er verstand van heeft er even naar kijken.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:34

Als je paard met langere teugel regelmatig loopt, is het inderdaad grote kans dat het teugelkreupel is. Je zou eens een ander bit kunnen proberen. Vaak heeft het ermee te maken als je zelf ongelijk rijdt (1 teugel strakker) als je dan te veel hand gebruikt, reageren gevoelige paarden daarop.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 13:46

Ik weet dat ik een teugel strakker vast heb, dat doe ik omdat ze anders scheef loopt, maar daar ben ik al mee bezig, en dat gaat al steeds iets beter.
Maar zelf voel ik helemaal niet dat ze onregelmatig loopt, dus zo'n verschil zal het ook niet zijn.
Maar ik zal er eens iemand anders naar laten kijken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:52

mij lijkt ook dat je maar eens iemand erna moet laten kijken die een hoop ervaring in het rijden van paarden heeft,en in lesgeven!!!
dus die je een eindje verder kan helpen Knipoog