niet meer vooruit willen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

niet meer vooruit willen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 22:16

Ik rijd sinds een paar weken een vrij pittig paardje (zodat ze mak word voor het meisje van 9.) Ze is nu 10 weken bij de nieuwe eigenaar en ik rijd haar nu 2 weken. Ze houd heel erg van werken, alleen toen ik voor het eerst buiten ging rijden bleef ze maarzo staan en liep niet meer verder. Dus de eigenaar gaf een tikje met de zweep (hij stond ernaast en ik reed de pony) en ze begon gewoon te bokken de hele tijd en heel snel achterwaarts te gaan. Ze doet die maarzo ineens, soms als we net op weg zijn en anders na een uurtje pas. Ze doet dit alleen langs de weg, ze geniet verder wel van het buitenrijden. Oja.. als ik afsap en een paar honderd meter ernaast loop gaat het meestal wel beter, alleen is dit niet echt een oplossing, wie weet wat hieraan te doen is?

Groetjes Diana

MrICW

Re: niet meer vooruit willen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:06

misschien een kwestie van wennen. veel buitenrijden weigert ie dan eerst proberen aan te sporen of zweep en anders afstappen en stukje meelopen, maar je vooral niet overgeven dan heeft hij gewonnen dan blijft hij het juist doen. net zolang doorgaan tot hij het niet meer doet. succes

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:22

My Way doet dit ook. Maar dan voornamelijk als ik alleen rijd of voorop wil op de heenweg.

zorg gewoon dat als je buiten rijd een braaf paardje bij je hebt, is wel zo gezellig ook met zijn 2en en het scheelt een hoop ellende Ja

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:52

de mijne gaat ook niet de weg op dan gaat ie gewoon naar de stallen met de zweep heb ik niet geprobeerd want daar rijd ik nooit mee
Maar ja die van mij is af en toe heel erg koppig haha

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 11:42

pony waar ik nu af en toe op buiten rijd doet dit ook. Dan wil ze stil gaan staan en omkeren als ze de andere hoort hinniken. Gelukkig is ze niet zo sterk dus kan haar makkelijk aan. Gewoon zweepje mee nemen en even laten merken dat ie door moet lopen. Ze heeft in t begin ook gebokt toen ze haar zin niet kreeg, heb haar toen even goed aangepakt en ze doet het nu niet meer. Dat omkeren zit er nog wel in maar merk wel dat het steeds beter gaat. Heb er trouwens nog maar 3x op buiten gereden, ze is verder nooit alleen onder t zadel t bos in geweest(alleen voor de wagen)

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 12:26

ik kan niemand vinden die met me mee kan rijden.. ik ga binnenkort met dr naar de manege.. want ze is nog noooit bij andere paarden geweest enz. dus ik moet ook eerst kijken hoe dat gaat enz. maar als ze zich omkeert is ze niet meer te houden, want ze houd haar bit echt vast en maar galloperen en bokken..