manen lang laten of trekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manen lang of kort?

kort
11 (55%)
lang laten
9 (45%)

Totaal aantal stemmen: 20

Countrygurl

manen lang laten of trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 18:47

HoiHoi

Ik zit dus beetje met probleempje...
Mijn pony heeft haar manen nu lang en ik wil ze dus af hebben eigenlijk. Nu zegt mijn moeder: nee doe dat maar niet want ze heeft dat nodig voor de vliegen.
Maar ze heeft het nu zo warm enz. Ze heeft ook hele dikke manen...
Zelf wil ik het wel af hebben.

Wat zouden jullie doen en heeft jou pony/paard korte of lange manen nu?

Groetjes!

Forestmeisje

Re: manen lang laten of trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:00

Die van mij heeft ook lange manen, en een dikke bos. Ik laat ze lekker lang. Spuit haar met dit weer elke dag af. Der manen ook. En met werken maar ik er staartjes van voor de verkoeling.
Lekker lang laten. als ze heel erg gaat zweten er onder gewoon vlechtjes maken of staartjes..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:02

Moet je helemaal zelf weten Ja

Mijn paard heeft prachtige langen manen en ik denk er niet over om ze er af te halen. Maar als jij het bij je pony niet mooi vind staan of het niet handig vind, moet je ze er gewoon af halen...

Dit is mijn paard, zou toch zonde zijn om bij hem zijn manen er af te halen hea Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:15

Ja moet je helemaal zelf weten, denk alleen wel dat manen goed kunnen helpen tegen vliegjes dus misschien is je pony nu toch wel erg blij met de lange manen! de hitte van nu gaat ook weer voorbij dus vanwege de warmte alleen zou ik het niet doen!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:41

De manen en staart hebben ze niet voor niets.
Onze shet hengst heeft werkelijk zeer zware manen waardoor hij zelfs iets scheef werd getrokken.
Die worden niet getrokken maar iets uitgedund net boven de inplant.
Dan hangt er nog steeds en bos haar maar blijft hij beter in evenwicht en toch ook goed beschermd tegen de vliegen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:52

Onze shet en onze twenter hebben lange manen, maar de fokmerrie en het rijpaard niet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:02

Ik denk idd dat je moeder gelijk heeft, maar jij zeker weten ook. Mij lijkt het met dit weer niet fijn om een dik pak plakkend haar in mijn nek te hebben
Misschien kun je het uitdunnen? Dan is het minder warm, maar houdt het toch nog de vliegen tegen. Erg praktisch dus, maar of het mooi is is een tweede.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:58

Ach, als je ze wat korter doet werkt het toch ook nog goed tegen de vliegen? Het ligt ook wel een beetje aan wat voor paard je hebt, bij de ene vind ik het mooier als bij de ander.
En anders zou ik metdie hitte er een hengstenvlecht of een paar vlechten inleggen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:54

Die van Memuska blijven lang, als Arab zijnde zou ze er verschrikkelijk uitzien met korte manen Clown Ik laat eigenlijk bij alle niet-wedstrijdpaarden de manen gewoon groeien, ze zitten er niet zomaar. Qua warmte valt het best mee, Santos bv. die heeft héél lange manen, en dan nog eens pikzwarte ook: als hij met zo'n weer buiten staat is de niet-manen-kant kletsnat van het zweet en de andere droog. Gek paard!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:10

je kunt ook met dit weer een hengsten vlecht maken scheelt ook. Ik ben fan van de lange manen, dus ik hou niet van kort Knipoog

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:39

Het ligt eraan, rij je wedstrijden of is het een echte sportpony? Dan zou ik de manen er gewoon lekker afhalen, met wat vliegenspray en een vliegendeken help je je paard enorm en ofdat de manen nou 15 cm of 40 cm zijn maakt echt niet veel uit. Dus als korte manen bij je pony past, gewoon doen!

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:10

Het ligt eraan meestal wat voorn sorrt pony je hebt en eventueel eht ras.. want als ik een behaarde fries zie staan met manen van 15 cm of hele lange manen kies ik hele lange.. maar persoonlijk vind ik korte manen bij zeg maar kwpners en dergelijke ( als ze neit te breed zijn kwa bouw)juist weer veel mooier... iets verzorger maarja iedereen zijn eigen mening erover..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:18

Tja, wat vind je zelf het mooist?
Ik persoonlijk zou gaan voor lange manen.
En qua warmte en vliegen enzo, dat valt wel mee Lachen