container met warm weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

container met warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:57

Kan een pony met dit weer in een container staan? die volop in de zon staat en groen is van kleur? Ik bedoel wordt het niet te warm?

adnil

Re: container met warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:11

Wij hebben ook een groene container... hij staat wel onder de bomen, het is er redelijk warm in, ze gaan er smorgens uit en savonds laat pas weer in, dus dan is het wel te doen... Vannacht blijven ze buiten Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:20

ik vind eigenlijk van niet. Wij hebben ze op de manege ook en die beesten zweten zich rot in die containers

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:24

dus het wordt er erg warm had gehoopt dat het cool bleef, leg het zo uit, ben nu aan het eten koken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:26

cool is het absoluut niet, het zijn de heetste stallen bij ons op stal. het is er net een sauna binnen met dit weer

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:32

Nouja me verzorgpony staat altijd het hele jaar buiten, een hengstje. Nu is hij uit dekken, en ik fiets er dagelijks langs naar school. Nooit staat hij smorgens buiten en voor de middag komt hij er niet uit. Er staat touwens ook geen merrie bij. Hij heeft een deus, met voor de helft deur, andere helft tralies, maar hij kan niet eens over de deur heen kijken. Heb medelijden met hem, was hij maar lekker thuis....

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:19

Ik weet over welke je het hebt.. maar wat ik niet snap.. Als de palamino er staat staan ze nooit zo lang binnen.. Die staan met ze tweeen altijd vroeg buiten.. Nu dat vosje erbij staat staan ze langer en meer binnen.. Zou eerst is bij de eigenaar informeren.. Misschien is het met reden.. Niet om ze in die warmte te zetten natuurlijk maar het feit dat ze nu langer binnen staan.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:27

Op een stal waar ik rijd,staat ook zon groene container en warmte en amoniak lucht blijft er met warm weer erg in hangen.Als het koeler is ruik je niets.Zodra het warmer wordt,staan de paarden gelukkig tot na 20.00 in de wei en dan pas op stal en ze zijn er s ochtends voor 0900uur weer uit.Zodra ik heb gemst laat ik de deuren op zodat het lekker kan luchten en ze s avonds toch in een vrij frisse stal komen.
Persoonlijk zou ik nooit voor container stallen kiezen,maar mocht je nu niet anders kunnen zorg dan echt dat je ze zo plaats dat ze op het heetst van de dag in schaduw staan en zorg dat paarden zo veel mogelijk buiten kunnen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 23:29

Grappig dat verschillende mensen het woord 'cool' gebruiken. Ik denk dat jullie 'koel' bedoelen. Knipoog

Als het echt zo warm wordt in die dingen, dan zou ik de paarden er hooguit 's nachts in zetten en ze overdag lekker buiten laten lopen. Dan kunnen ze nog beter in de volle zon staan (met voldoende water) dan in zo'n benauwde container.