Paard doet moeilijk bij hoefsmid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1metjePaard

Paard doet moeilijk bij hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:44

Mijn paard is een echte merrie en als ze denkt dat iets eng is dan is het moeilijk haar zover te krijgen dat ze het toch doet. Zo heb ik vorig jaar problemen gehad met de trailer die gelukkig opgelost zijn. Nu heb ik dus problemen bij de hoefsmid.

Waarschijnlijk is ze een tijdje geleden bij mijn oude hoefsmid in paniek geraakt en gaan hangen (hoor ik pas onlangs van een stalgenoot). Toen mijn paard achter niet meer bekapt werdt heb ik mijn hoefsmid gevraagd haar achter korter te zetten wat niet is gebeurd.

Nu ben ik dus overgestapt omdat ik van mijn smid niks heb gehoord waarom hij het niet doet (communiceren is niet zijn sterkste kant schijnbaar). Echter laat ze dus nu 1 voetje niet bekappen we hebben haar al Tranquigel gegeven en vandaag het geprobeerd dmv verdoven wat helaas niet heeft geholpen.

Ik sta nu voor een raadsel en weet niet hoe ik dit moet oplossen. Ze moet echt bekapt worden want ze staat te lang achter.

Wie heeft dit ook ooit meegemaakt en weet een mogelijke oplossing voor dit probleem.

Ididit

Re: Paard doet moeilijk bij hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:25

pffff..... alle oplossingen van de wereld al zelfs.... en er valt niks te beginnen met die knol! maar ik ga volgende keer waarschijnlijk een praam proberen. Weet dat ie daar rustig van word, hopleijk rustig genoeg om hem gewoon te kunnen beslaan Lachen

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 17:41

Ididit schreef:
pffff..... alle oplossingen van de wereld al zelfs.... en er valt niks te beginnen met die knol! maar ik ga volgende keer waarschijnlijk een praam proberen. Weet dat ie daar rustig van word, hopleijk rustig genoeg om hem gewoon te kunnen beslaan Lachen

Sorry maar ik snap je niet hellemaal??

Overigens praam heb ik ook al geprobeerd helpt niks

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:27

Ga naar een smid toe die een travaille heeft. Een soort 'opvoelbox', maar dan zodanig geconstrueerd dat een smid alle benen kan behandelen. Een paard dat in een travaille staat kan niets doen, die staat helemaal opgesloten.
Op de kliniek in Utrecht hebben ze ze ook. Daar worden alle paarden ingezet die behandeld moeten worden. Als je daar wel eens bent geweest weet je precies wat ik bedoel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 05:35

daar is mijn pony absoluut niet makkelijker van geworden. Zij heeft ook in zo'n ding gestaan

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:31

monique05 schreef:
Ididit schreef:

Sorry maar ik snap je niet hellemaal??

Overigens praam heb ik ook al geprobeerd helpt niks

Ik bedoel dat die van mij ook zo lastig is maar tot nu toe nog geen enkele oplossing heeft gewerkt. Hij breekt gewoon de hele tent af. Daarom ga ik het nu met een praam proberen. Of dat werkt weet ik nog niet, maar het is zo'n beetje mijn laatste redmiddel (we willen hem niet verdoven)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:39

een paard van mij had hetzelfde probleem. hij was heel moeilijk bij zijn achterbenen. hij ging altijd slaan als ze die gingen bekappen en al helemaal bij het beslaan. Maar door hem wat korter vast te zetten en heel veel geduld te hebben, hebben we hem zover gekregen dat ie gewoon beslagen ed kan worden.. niks geen praam of verdovingsspul!

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 15:18

Ze is inmiddels gedaan!! Je moet niet vragen hoe maar het is gelukt!

Dexter20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:13

Je moet in iedergeval zorgen dat de smid het weet en hij zo dus wat meer tijd kan vrijmaken voor het bekappen?beslaan. Ik heb het probleem zelf ook gehad, maar in overleg met de smid het samen aangepakt.
Laat "vreemden" haar achterbeen optillen, niet meer dan dit. Je kunt zelf ook haar achterbeen optillen en dan wat rommelen met wat gereedschappen.
Een goede smid met geduld is echt voor 3/4 de oplossing voor het probleem. Knipoog

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:24

ghehehe, mijn pony deed ook een hele tijd vreselijk moeilijk toen we van smid overgestapt waren omdat de andere gewoon niet kwam opdagen en ineens gestopt bleek te zijn ( okee, lekker dat je het ff meld:S) en we geven haar nu gewoon wat voer en ze doet nauwelijks iets meer, hooguit een of twee keer ' eruit' springen of steigeren. dat was eerst echt vreselijk.

N0_Limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:09

Een beetje verdoving kan geen kwaad onze mini-appaloosa heeft verdoving nodig anders slaat hij zich zelf alle vier de poten kruepel inclusief de hoefsmid we hebebn de praam en alles geprobeert maar het helpt niet jhaa dan maar verdoving het is niet anders...
Ik heb liever doving dan dat die arme hoefsmid zijn rug zo wat moet breken omdat een knol vervelend doet...
Het vak hoefsmid is al zwaar genoeg

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:11

Om welke smeden gaat het hier????

zowel de oude als de nieuwe

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:51

Ik zou gewoon veel oefenen met de paardje. Voetjes geven, beetje vijlen. Als je dat maar genoeg doet wordt ze vanzelf makkelijker. Enne zoek een hoefsmid met geduld... !!! Succes de volgende keer