ervaring met eczeemdekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

ervaring met eczeemdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 16:44

Wie kan mij vertellen of die eczeemdekens werken?
Zijn ze niet te warm??

Renske_

Re: ervaring met eczeemdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:58

ik heb de Harry's Horse fly protection set voor mn pony met zomereczeem en hij werkt super! ook heb ik niet gemerkt dat ze eht er te warm onder kreeg

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:07

Ik heb de boettdeken altijd gehad voor mijn paard, daar heeft ze 2 seizoenen mee gedaan en een paar weken terug heeft ze die een beetje kapot gemaakt. Niet zo kapot dat ze die niet meer op kan, maar ik ben bang dat ze die nog verder kapot maakt...
Warm heeft ze het er nooit onder gehad, alleen door haar dracht heeft ze het sowieso warmer, waardoor ze veel zweet.
Vorige zomers heeft ze daar geen last van gehad!

Nu heb ik haar zonder deken staan en is de jeuk goed weg te houden mbv Fenonolf!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:07

ik ken iemand met een boett deken, ze is er heel tevreden over, maar haar paarde moet nu wel afgezondert van de anderen om datr ze het deken binnen 14 dagen 2 keer hadden gesloopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:44

IK heb eerst een semi-Boett van Kraemer Pferdesport gekocht. Die kostte de helft van wat een echte Boett kost.
Die deken is van prima kwaliteit, maar door de kleur (donkerblauw) en de dichte structuur van de stof erg warm.

Verder vond Sugar het aandoen niet zo prettig. In de hals zit nl geen sluiting in en die doorgang was erg krap.
Om te voorkomen dat ze echt een aversie kreeg om iets over het hoofd om te doen heb ik er maar een rits ingezet.

Vanwege de warmte heb ik daarna ook een Harry' Horse Flysheet gekocht, die komt inkl. buikflap en vliegenkap. Die 2 dingen heb ik nooit gebruikt; de kap was een onding en de flap niet nodig.
Wel heb ik de deken enigszins 'verbouwd'.
De voorkant is nl gevoerd met een nylon laag en hieronder zweette ze erg, dus die heb ik eruit gehaald.
Het (losse)halsstuk zit standaard vast met stugge riempjes en gespen (gelijk aan de voorsluiting). Deze heb ik verwijderd en de hals zit nu vast met westernclips aan D-ringen. Hierdoor kan ik hem ook op mijn regendekens gebruiken.

Na deze kleine aanpassingen voldoet de deken uitstekend als gewone vliegendeken, maar ook tegen die kleine rotmugjes.