Vliegendeken op in stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Vliegendeken op in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 15:17

ik had een vraagje

mijn pony is verschrikkelijk allergisch voor steekvliegen horzels muggen en alle andere beestjes die kunnen bijten/steken. De zomer is dan ook nog niet eens begonnen als mevrouw alweer helemaal vol met bulten zit, echt heel zielig om te zien!
we sprayen haar nu 2 keer per dag in met vliegenspul maarjah dat werkt maar een paar uurtje....
mijn zus en ik hebben helaas niet de mogelijkheid haar vaker in te (laten) sprayen...met als gevolg dat ze nu echt een maanlandschap over haar hele lijf heeft.....

nu vroeg ik me af of je een paard met een vliegendeken op stal zou kunnen zetten, weet eigenlijk niet waarom niet maar ik heb het nog nooit gezien, vandaar.... er zitten gewoon buikriemen aan de deken en ik zou er ook nog bilriemen aan kunnen maken als het moet....

wat vinden jullie hiervan? kan ik haar dag en nacht met een vliegendeken op zetten of niet? (heb ook niet de mogelijkheid de deken er 's morgens af te halen en degene die 's morgens voert durft het waarschijnlijk niet want met dekens is het echt een kreng)

dus wat zouden jullie doen? of weten jullie een ander goed werkend iets?

gr. Crista

AikePeer

Re: Vliegendeken op in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:20

hoi natuurlijk kan dat als je maar zorgt dat tie goed vast ligt dus met bv. een dekensingel erom.. en je kan haar buiten alleen sprayen ook knoflook voeren en wassen met speciale shampoo..
succes

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:22

ja dat kan gewoon, bij mijn op me stage staat er 2 met vliegen/exceem dekens op stal. de ene heeft een boet deken en de anderen een Bucas buss off deken. Blijft gewoon netejs ligen hor! ik zou hem zeker op doen als je paard er z'n last van heeft!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:23

Kan gewoon inderdaad Lachen
Wat vervelend zeg, dat je paard daar last van heeft!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:24

Die van mij staat ook met vliegendeken op, omdat het een schimmel is en dit is (in mijn ogen) de minst warme deken..
Ik rijd nu nog wedstrijden, volgende week zondag de laatste en daarna laat ik de deken af, maar ik wil haar nu nog zo schoonmogelijk houden!

Die van mij heeft voorsluiting en buikriemen en hij blijft super liggen!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:09

onze ijslander staat ook dag en nacht met een exceemdeken op, daar zijn ze voor Knipoog Maar het is zeker een aanrader!