Kruiden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 11:31

Hallo!

Ik heb een vraagje: ik kwam terecht op http://www.dekruidenstal.com/
en daar kun je allerlei kruiden enzo kopen. Zo ook zeewier, brandnetels en rozebottels. Nu is mijn vraag: is het niet veel goedkoper om zelf zeewier, brandnetels en rozebottels te verzamelen?
En wat moet je ermee doen als je ze hebt verzameld? Laten drogen en ontdoen van zand enzo? En moet je die rozebottels ook laten drogen? En hoelang moet je brandnetels laten drogen voordat ze niet meer prikken? En hoelang is het houdbaar?

Sorry voor de vele vragen!

Memuska

Re: Kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:12

Brandnetels kan je zelf wel drogen. Bij ons groeien er altijd onder het schriklint, die kappen we dan af en laten we gewoon liggen. Eens ze droog zijn knabbelt Memuska ze zo op.
Verder weet ik het eigenlijk niet, maar ik hou dit topic in de gaten!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:18

Zeewier is een bepaald type dat volgens mij hier niet of weinig voorkomt. Brandnetels kun je inderdaad zelf drogen, ik weet niet hoelang het duurt voor de prik eraf is Bloos
Rozebottels kun je vast ook wel zelf verzamelen, maar je moet misschien even kijken welk type het meest geschikt is, daar zit ook nogal wat variatie in.
Om heel eerlijk te zijn, vind ik het voor een aantal dingen veel makkelijker om het gewoon te kopen, dan is het goed en kost niet zoveel tijd Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:25

Ik plukte vaak rozenbottels voor het paard. Dan gaf ik ze ook metteen, want meestal deed ik dat terwijl ik het paard had meegenomen voor een wandeling, dus die peuzelde ter plekke de helft al op Haha!

Ik ben ook wel benieuwd over het drogen, want je kan ze natuurlijk niet heel het jaar rond plukken...

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:45

De zeewier die ik voor Ranger gebruik is ijslands zeewier, lijkt me een beetje moeilijk om die zelf 'te maken' zeg maar... Haha!... Brandnetels is een goed idee, die groeien bij ons ook onder de schrikdraad!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:24

Hoe wou je zeewier vinden, met een schepnet in de zee gaan staan? Clown Tong uitsteken
Ik heb ook IJslands zeewier voor mijn pony. Het komt uit IJsland omdat het zeewier daar schoner is en er geen gruis inzit, zo staat het tenminste in de paardendrogistgids Knipoog
Maar misschien dat je die andere kruiden wel kan zoeken Vork