Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
. Aan je tekst te lezen, gaat het om meerdere paarden die elkaar ook al (langer) kennen ?!
. 
Sterre schreef:Ik zou ze eerst op de wei zetten.
Daar is het so-wie-so leuker voor ze dan in de stal. Aan je tekst te lezen, gaat het om meerdere paarden die elkaar ook al (langer) kennen ?!
Heb je alleen wei en stallingen of ook een paddock (dus een mogelijkheid om ze buiten te zetten, zonder dat ze op het gras staan.)
Na de uren op de wei, zou ik ze dan op de paddock zetten. De stal zou ik als laatste in gebruik gaan nemen, maar als ze met/ bij elkaar komen te staan, leverd dit echt geen probleem op.
) .
Sugarmiss schreef:Ik begrijp dat het hier een hele nieuwe situatie betreft, voor alle paarden.
In dat geval zou ik ze eerst op stal zetten, zodat ze kunnen wennen aan de nieuwe omgeving. Geef ze lekker een dikke plak hooi zodat ze al kauwend de omgeving kunnen bekijken (hooi kauwen is rustgevend).
Ik ga er vanuit dat je buitenstallen hebt waarvan de bovendeur open kan blijven.
Hierna zou ik ze even buiten in een paddock/rijbak laten dollen, zodat de gekkigheid eruit is.
Hierna neem je het rustigste paard en loopt aan de hand een rondje lang de omheining van het nieuwe land. Dit herhaal je met de anderen (hoeveel heb je er) .
Hierna kunnen ze vrij gaan grazen en de graastijd idd langzaam opbouwen tot ze 24/7 veilig aankunnen.