Iemand ervaring met het begeleiden van een ponykamp?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pianka

Iemand ervaring met het begeleiden van een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 21:25

Heeft iemand dat al eerder gedaan en wat heb je er voor geregeld?
Wat voor verzekering? Stel je een contract op, zoja met wat er in? Wat neem je mee? En het belangrijkste, is het leuk? Knipoog
En waar heb je het gedaan? Haha!

Siets

Re: Iemand ervaring met het begeleiden van een ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:29

Ik ben al een paar keer leiding geweest bij de kleintjes van onze ponyclub met mijn fjord Haha!. Maar over de verzekering en dat soort dingen weet ik eigenlijk niets af. Ik heb ook geen contract opgesteld, omdat ik de mensen allemaal kende waarvoor ik werkte. Ik kreeg er ook niet voor betaald.

Ik nam gewoon de spullen mee die ik voor een gewone logeerpartij ook mee zou nemen, en spullen voor een eventuele bonte-avond Knipoog. Ik vind het iig harstikke leuk, doe het met plezier Haha!.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:46

ik ben ook begeleidster tijdens de ponykampen bij ons op de manege... van verzekeringen enzo weet ik niets...
ik neem ook bijna nooit iets mee want we blijven niet slapen.

het is wel leuk om te doen omdat ik de meeste kinderen ken en ik ken ook al de paarden.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:10

Ik heb ook een vraagje: Vanaf welke leeftijd is dat mogelijk? En heb je er iets speciaals voor nodig?
Verder kan ik je niet helpen, heb eigenlijk wel dezelfde vragen als jij Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:12

-> VMR
paardenonderwerp

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:56

Ik ga aankomende zomer als stage een ponykamp begeleiden (De compententies voor die stage zijn echt niks dus vandaar dat het mogelijk is Tong uitsteken)
Ik heb een contract via school opgesteld maar dat gaat alleen over welke taken ik ga doen ed.
verder ga ik woensdag langs om kennis te maken en dat is t Tong uitsteken

Ik zou gewoon op internet kijken naar leuke ponykampen en dan een keertje bellen en dan maar hopen dat ze ja zeggen! Tong uitsteken

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 21:25

Ik ga waarschijnlijk de weken 27 en 28 kampen begeleiden, en was wel heel erg benieuwd hoe iedereen dat regelt. En waar je voor moet oppassen...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:02

Ik ga het van de zomer voor het eerst doen en van verzekeringen ed weet ik eigenlijk ook niets... Ik ben in de meivakantie een dagje wezen kennis maken, rondleiding en alles, beetje doorgesproken wat er van mij als leiding verwacht wordt. En verder werd er gezegd: veel oude kleding & 1 net setje voor de bonte avond. Dat lijkt me zeker geen verkeerde tip aangezien je wrs de hele dag met van alles druk bent.

Ik ga naar Klein Oever in Balkbrug en zie het helemaal zitten! Ja Neem genoeg oude kleren mee, een hele koffer vol goed humeur & inspiratie voor spelletjes en dan moet t helemaal goedkomen denk ik Knipoog

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:13

ik heb het jaren gedaan,maar dan op de manege waar ik zelf stond,dus dan ken je iedereen,da's toch anders da ndat je bij een vreemde manege gaat werken!
ik vond het leuk om te doen,maar wel vermoeiend!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:16

En hoe oud zijn jullie? Lachen

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 16:49

Ik ga het dit jaar voor het eerst doen, en ik ben 16 jaar. Ik heb trouwens mijn ruiterbewijs. Hebben andere die ponykampen begeleiden dat ook?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:46

Ik heb ook een jaar een ponykamp samen met de bazin van de manege en een ander meisje begeleid.
Omdat ik daar al vanaf mijn 6e reed heb ik verder geen contract ofzo opgesteld, ik kende die mensen al heel lang.
Ik kreeg er ook niet voor betaald, was gewoon vrijwilligerswerk. Lachen

Wat ik moest doen was gewoon een beetje activiteiten verzinnen, eten maken, tafel dekken, tafel afruimen en afwassen, de pony's uit het weiland halen en vastzetten, kinderen die alles nog niet zelf konden helpen, af en toe een spelletje met ze doen en dat soort dingen. Eigenlijk ben je als begeleider veel meer bezig met de kinderen dan met pony's. Lachen