scheef, recht een redenatie ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

scheef, recht een redenatie ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 19:42

die mischien helemaal nergens opslaat of al helemaal doorgekauwd is...

Een mens wordt linkshandig of rechthandig geboren.
Een hond heeft toch ook wel z'n voorkeur en een kat ook, en een papegaai... (= niet onderbouwde studie, maar eigen observatie Haha! ) en dan de postduiven niet te vergeten.
Dus waarom paarden niet?

Als een paard ook een prettige kant heeft staat dat dier 3 jaar lang zich uit te leven op die favo kant... dan komt de mens en moet ie 2 kantig worden (ooit geprobeerd met je andere hand hetzelfde te doen als met je ene?)
ongeveer 1 uur per dag... tegen 23 uur vrije en dus favo kant...
Dan het menselijke fingerspitzengefühl... mijn rechterhand is sterker en gevoeliger dan links..

Dan vraag ik me af hoe we een paard recht kunnen richten als we dat zelf niet zijn, en wat als je nieuwe leerpaard gereden is door een linkshandige en je bent zelf rechts?

Renske_

Re: scheef, recht een redenatie ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:48

zoals je het hier nu zo neerzet, klinkt het erg logisch dat je een paard nooit 100% recht en gelijk aan beide kanten krijgt!

ik kan rechts&links schrijven(na veel oefenen toen mn rechterhand in een mitella zat Knipoog ) maar rechts heeft mn voorkeur
andere dingen doe ik bv weer liever links(bv muis van mn pc)

maar wel ben ik met rijden rechts wat sterker, mn paard is linksom iets moeilijker(nee komt niet door de chip was ie altijd al Clown ) dus hoe ik hem ooit 100% rechtkrijg vraag ik me wel af ja als ik jouw stukje zo lees...

StalDoorstap

Re: scheef, recht een redenatie ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:45

Je hebt helemaal gelijk!

Oefening baart wel kunst.
Maar makkelijk wordt t nooit.