hitte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne98

hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 15:09

ik heb een vraag met deze hitte kun je je pony beter
stil zetten of gewoon rijden is het
niet te warm voor de pony

Laantje

Re: hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:10

Eh... Ik rijd gewoon hoor (Wel met airco0 Nagelbijten / Gniffelen

joriien_foxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:15

jah... k ga ook gewoon rijden ..allen dan s'avonds.. ander is het wel heel warm voor de pony...
en als ze erg gezweet heeft spuit ik haar af.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:17

Nou deze hitte valt nog wel mee hoor. gewoon wat rustiger aan doen of vanaf 6 uur gaan rijden. Hoe denk je dat die paarden het op de olympische spelen hebben gehad dan!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:20

Ik rij ook gewoon. Probeer alleen te rijden op een minder warm moment. En anders doe ik t rustig aan. Spuit m daarn alekker af. Geen probleem.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:29

nou ik was vandaag vroeg daar en zat om half 10 op mijn paard om 10 uur was die dus zeikenat en we hadden niet veel gedaan ik heb hem buiten uitgestapt en heb hem lekker afgespoten en wat lekker zijn eten gegegeven en ja daarna weer lekker naar de wei gebracht ik doe het wel rustig aan als het zo warm is hoor
dis mijn knappe vent Bloos
Afbeelding
en na het afspuiten lekker efe vies maken
Afbeelding

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:37

ik heb vanavond les om 7 uur ik hoop dat het dan wat afgekoeld is. Als je nu al niet rijd wat moet je dan de rest van de zomer? Niet vervelend bedoeld hoor maar had deze vraag al verwacht toen ik aan het begin van de week de weerberichten hoorde.
Gewoon rijden en het is voor jezelf ook wat prettiger om of heel vroeg in de ochtend of later op de avond te gaan rijden.

TIP; maak heel vroeg om een uur of 6-7 Ja een buitenrit als het overdag heel warm wordt. De natuur wordt dan net wakker en alles is nog heerlijk fris en fruitig en je paard heeft de hele dag nog voor zich waarin hij lekker kan gaan snoezen in de zon Tong uitsteken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:50

heb gewoon om half 2 gereden, t was warm maar neit te.
daarna lekker afgespotn,
als t echt zweten word van de zomer dan na 8 uur svonds of voor 10 uur smorgens.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:53

als je een paard afspuit kan hij toch ziek worden.Of stappen jullie hem eerst uit

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:14

ik had vanmorgen les om 11 uur.
ik had het super warm maar me paard was van top tot teen drijf de schuimklodders zaten tussen ze billen.
ik heb m +- n kwartier uitgestapt omm op adem te brengen en heb m daarbna onder de slang gezet,wat hij duidelijk geen straf vond haha.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:17

Ik ga ook gewoon rijden, maar wel vanavond, dan is het wat minder warm.
En na het rijden denk ik even afspuiten.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:31

Ik heb gisteravond rond 8uur gereden en denk dat ik dat vandaag ook maar weer ga doen. Dan is het in elk geval iets minder warm

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:33

Ik heb vanmorgen 15 minuten op mijn paard gezeten en dat was eigenlijk al veels te warm, dus zijn we maar gestopt. Vanavond gaan we tegen 9 uur even een klein stapritje buiten doen, zodat we morgen fit kunnen lessen...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:07

Is het zo warm dan? Ik ben nog niet buiten geweest, ben ziek.. Boos!
Als het echt heel warm is ga ik niet rijden, of ik ga gewoon buiten rustig stappen ofzo.

EvaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:19

ik ga liefst 's avonds als de zon niet zo hard schijnt rijden. en n beetje rustig aan doen Knipoog na t rijden als t 30 graden ofzo is misschien even de benen afspuiten met een sproeistraal (niet zon harde ijskoude straal maar allemaal van die kleine straaltjes ;p) vinden paarden heel lekker!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:01

of voor het heetste moment van de dag( tussen 12 en drie) of erna. Dus of vreog je bed uit of lekker s avonds rijden als de zon al wat gezakt is.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 19:13

ik moet s`ochtens vroeg naar schoo daar voor kan ik niet rijden en ik ben laat weer thuis en ik had vandaag hoofdpijn dus mijn pony heeft een rust dag gehad

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:51

Ik ga gewoon morgen vroeg naar Rashida.. Ik vind het helemaal niet zielig om te gaan rijden.. Ik kan beter een lekker buitenritje maken en lekker uitwaaien inplaats dat ze op een plek staat waar het bloedheet is..

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:54

Ik heb gewoon vanavond gereden, daarna ff lekker afgespoten en uitgestapt Lachen

Deze warmte valt nog wel mee hoor, w8 maar tot het hartje zomer is Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:58

Ik heb overdag niets gedaan, veel te warm (vooral voor het baasje Haha! ). Vanavond was het weer veel beter.
Een pony bij ons op stal heeft eindelijk vanavond haar 400 grams winterdeken Boos! afgekregen. Dat arme beestje stond zowat te trillen op haar benen. De eigenaresse was het hier nog niet mee eens... Boos!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:04

Coby schreef:
Ik heb overdag niets gedaan, veel te warm (vooral voor het baasje Haha! ). Vanavond was het weer veel beter.
Een pony bij ons op stal heeft eindelijk vanavond haar 400 grams winterdeken Boos! afgekregen. Dat arme beestje stond zowat te trillen op haar benen. De eigenaresse was het hier nog niet mee eens... Boos!

Boos! niet te filmen dat mens moeten ze gestraft de winterjas eens aandoen en zo laten rondlopen Boos!
die van mij heeft al 4 weken geen deken meer op hij stond dan voornamelijk het s'nachts met deken
maar dat is niet normaal Boos!

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:10

ik kom net terug van de zwemput hier buiten het dorp, joep vindt zo'n duik wel lekker geloof ik Haha!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:20

met dit echt warme weer zet ik mickey s'middags niet buiten,ook niet prettig voor haar.

ik heb gister en vandaag wel gewoon gereden,maar ga dan ook echt niet s'middags rijden nee Haha!
gister had ik s'morgens/vroeg in de middag gereden en vandaag laat in de middag/tegen de avond.

ik had haar gister en vandaag na het rijden lekker afgespoten en erna nog even lekker naar buiten Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:32

Ik vind het fijn dat het weer lekker weer word, alleen het is in een klap bloedheet! 2 dagen geleden vond ik het frisjes en nu zweet ik me kapot. Dus voor een paard is het ook opeens té denk ik. Ik heb kathy vanmiddag afgesopt, jerrycan mee en lekker afkoelen, ze vond het heerlijk, daarna lekker rollen. En toen heb ik om 9 uur een half uur gereden, was nog warm vond ik, maar goed te doen verder.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:00

Ik rij wel gewoon door Ja
Wel wat rustiger aan , dan lekker uitstappen en dan even afspuiten Lachen