wintervacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetlover

wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 13:42

hoi Doei!
ik had een vraagje ik heb een shetlander van 1 jaar en hij zit nog best wel dik in zijn wintervacht en aan gezien het nu zo warm is vind ik het wel zielig hij staat dag en nacht in de wei zou ik hem kunnen scheren zonder dat hij een deken op moet want met poetsen krijg ik er wel veel af maar hij heeft nu nog steeds een dikke vacht en zweet ook

ellepel

Re: wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:46

je kunt gewoon gaan scheren en je hoeft geen deken erop te gaan doen.
de temperatuur snachts ligt nu boven de tien graden en dat is warm genoeg.
valt me op dat ik heel veel shetjes met nog veel wintervacht zie lopen, komt denk ik ook omdat het snachts nog wel steeds best fris geweest is, en dat ze nu pas echt gaan verharen.
wij hebben 2 weken geleden ene oud paard geschoren en die staat ook gewoon buiten zonder deken.

kan best! gewoon doen, vinden ze lekker zo zonder die dikke vacht
Haha!

shetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 15:44

ellepel schreef:
je kunt gewoon gaan scheren en je hoeft geen deken erop te gaan doen.
de temperatuur snachts ligt nu boven de tien graden en dat is warm genoeg.
valt me op dat ik heel veel shetjes met nog veel wintervacht zie lopen, komt denk ik ook omdat het snachts nog wel steeds best fris geweest is, en dat ze nu pas echt gaan verharen.
wij hebben 2 weken geleden ene oud paard geschoren en die staat ook gewoon buiten zonder deken.

kan best! gewoon doen, vinden ze lekker zo zonder die dikke vacht
Haha!

maar nu is het wel mooi weer maar over een tijdje misschien niet meer is het dan niet te koud voor hem

shetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 07:13

iemand nog advies???

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 07:28

valt mee hoor, als je t nu doet, dan is hij over een paar dagen er aan gewent, en als je dan toch twijfeld... nou ja dan kun je toch eventueel een regendekje ofzo er op doen?

ik zou echt alles eraf halen, de huid ademt beter, je hebt minder kans op allerlei schimmels omdat de huid nu niet ademt door het dikke haar, doordat hij nu zweet droogt hij minder snel en kan ook een nadeel zijn..

Haha!