wat betekent het als 1 been verkort stapt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

wat betekent het als 1 been verkort stapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:30

Bij mijn draver valt het soms op dat ie rechtsvoor in stap zijn pas niet helemaal afmaakt. Hij strekt been wel gooed,maar bij het naar achteren gaan stopt de pas. Verder draaft ie goed en alles. wie weet waardoor het kan komen

tinkersjakie

Re: wat betekent het als 1 been verkort stapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:28

Kan komen dat ie vast zit in de rug, deed mijn paard ook heb er de fysio bij gehad en toen was het weer goed.
Zal wel even kijken of je een fysio in de buurt hebt en vragen.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 05:33

Okee,dus het kan ook in rug zittten gelukkig. Ik dacht gelijk weer aan iets in de benen,mijn vorige paard is net 2,5 maand ingeslapen door hko.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:05

Kan overal in zitten. Als je het niet vertrouwd, gewoon even door de DA na laten kijken, waar het vandaan komt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:03

Ik heb er helemaal geen verstand van. Maar misschien ligt het ook aan de bodem waar je op rijdt. Als ik mijn paard in de binnenbak rij lijkt het net of hij heel stijf is. Voel dan vooral in de hoeken een raar pasje er tussen door. Er ligt in de binnenbak een harde gladde bodem met een laagje los zand erop. Selt echt helemaal niks voor. Ga ik dan in de buitenbak rijden. Loopt hij veel meer ontspannen en zijn die rare hobbeltjes weg. Ze hebben daar danook ee ontzettende goeie bodem in de buitenbak.
Ik ga zaterdag daar weg. EN ikr ij alweer een tijdje niet meer in de binnenbak. Vanwege die bodem. Ik wilde gister ook gaan longeren. En dat mag alleen in de binnnenbak of in de paddock die echt te klein en te zwaar is. Dus dan maar in de binnnebak. Hij maakt een paar bokken en glijd uit. Je zag gewoon een heel remspoor zitten. En het zag en voelde enerom glad. Hij had fdat kleine laagje zand weg geschoven waardoor hij op de harde bodem tercht kwam. Toen heb ik maar stout in de buiten bak verder gelongeerd. Vind dat geen prettig idee.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:07

Kan teugelkreupelheid zijn, gevoeligheid wat zich uit in onregelmatig heid... er zijn veel mogelijkheden. Loopt die op ijzers?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 09:36

ja hij loopt voor op ijzers. 2,5 maand geleden heb ik hem gekocht en klinisch laten keuren,toen was alles goed.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:46

mijn verzorgpaardje doet dit ook, de eigenaar daarvan zegt dat het komt omdat ze vroeger marathon heeft gelopen en daar niet werd gelet op pas afmaken enz. (doet ze ook niet erg geweldig)

toevallig, ailin doet dat ook rechtsvoor Vork

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 09:53

Maar zou dat verder kwaad kunnen,als ze verder niet kreupel lopen ofzo?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:43

nee volgens mij niet hoor, die van mij heeft er iig nooit last van gehad

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:45

het kan wel degelijk kwaad. Het is nl een signaal dat hij ergens een probleem heeft, kan vaak in de rug zitten, en dat zou ik dus niet negeren.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:49

hmm,misschien eens een fysio erbij halen. Mijn lesgeefster viel het dus tijdens de les op,maar was 1 e keer dat ik les van haar had. In draf was er niks te zien. als ie los loopt valt het ook wel eenbeetje op

Carola_de_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:56

Het kan inderdaad wel degelijk kwaad en ik zou het zeker laten nakijken. Het kan de rug zijn maar een blessure in bv de knie zou ook kunnen.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:57

Moet er niet aan denken zeg weer iets in het been,ik ben echt bang,vanwege vorige paard

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:27

komt wel heel veel voor bij dravers, heb een aantal dravers gereden die ook allemaal een voormalige draf-carriére of training hadden gehad. Die hadden inderdaad in stap een wat apparte manier van stap. Ik dacht eigenlijk dat dat door hun draverijverleden kwam...