Jong paard longeren met de Pessoa teugel? of andere teugel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Jong paard longeren met de Pessoa teugel? of andere teugel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 19:21

Ik vraag me af met wat voor bijzetteugels jullie je jonge paard longeren. Natuurlijk is het logisch dat je begint met kaptoop en halster maar later moet je paard toch leren het bit een beetje aan te nemen. Welke hulpteugel is dan het beste? gewoon bijzetten of een pessoa teugel? Paarden lijken daar altijd wel ontspannen door te worden maar aan de andere kant .. is dat niet te veel voor een jong paard? Het eerste paard dat ik beleerde heb ik bijgezet met een stiek maar hier heb ik achteraf spijt van omdat hij zo niet heeft geleerd zijn rug te ontspannen en zijn achterbenen een beetje onder te zetten, wat dat betreft lijkt een pessoa teugel me dus beter maar.. maar.. maar.. Iemand hier ervaring mee?

Trouwens, als je een pessoa teugel koopt, krijg je dan alleen dat touwtje voor 50 euro of krijg je er dan ook een longeersingel bij? ik vind dat ding zo belachelijk duur! (wil hem eerst gaan gebruiken voor mijn oudere paard van 7)