laten jullie weleens een klein/jong iemand op je pony/paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

laten jullie weleens een klein/jong iemand op je pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 18:59

hoihoi

ik heb vandaag een meisje van 9 les gegeven op mijn pony aan de longe ik had haar bijgezet en het meisje met lange teugel laten rijden en af en toe wat korter pakken, ook heeft ze even los mogen galoperen door de bak over de lange zijdes, af en toe kreeg mn pony weleens een ruk(je) in haar mond als ze even evenwicht verloor maar ze reed met best lange teugels dus weinig contact, heeft mijn pony hier geen hinder door gehad? het leek of mn pony het erg leuk vond iig! Haha! ik vroeg me af of jullie ook weleens iemand op jullie pony/paard laten hupsen of lesgeven? en of dit niet erg is voor je pony zeg maar, misschien stomme vraag hoor haha maar ik plaats m toch! xxx

Chocopasta

Re: laten jullie weleens een klein/jong iemand op je pony/pa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:03

Ja hoor, Janine is ontzettend braaf, en lieve penny's mochten op de manege wel eens uitstappen bij me. Les geven oid doe ik niet zo snel, als er toch wel wat gebeurd, brr moet er niet aan denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:10

Tuurlijk wel, heb al wat neefjes nichtjes op Amanda les gegeven. Vinden zij erg leuk en Amanda hobbelt wel door. Zoveel hinder geven ze het paard ook niet.

Op Dewi laat ik voorlopig nog geen andere mensen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:41

Mijn paard is ook nog erg jong, net 4, en sinds paar maanden pas onder het zadel, dus daar laat ik ook geen anderen op.
Alleen ikzelf, en mijn bijrijdster/annex/nichtje rijden erop. Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:44

Nee, mijne is nogal schrikachtig en ik denk niet dat het veilig is om er een kleintje op te zetten Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:07

Nee.. Rashida is nog al erg schrikachtig.. Dus ik sta het alleen maar toe tijdens het uitstappen en dan met cap op en ik hou haar vast.. Anders vertrouw ik het niet.. Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:46

Op Arti laat ik wel is kleintjes ja, er rijd een meisje van 11 iedere week groepsles mee. Gaat hardstikke goed. Pony is braaf en het meisje krijgt steeds meer zelfvertrouwen Lachen

Op Levi komen geen kleine kinderen (voorlopig iig) daar is hij veel te ontdeugend, snel en te slim voor Haha!
Alleen uitstappen (terwijl ik hem vast heb) kan wel...maar dat gebeurd zelden.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:49

Ja hoor, op Amo rijden ook wel eens 'kleintjes', mijn zusje af en toe, hoewel die alweer 13 is (gaat hard). Ook wel eens meisjes die ik ken en heel graag mee willen, zet ik er af en toe op voor een lesje. Longeerlijn eraan en Amo gaat wel, die vind dat sjokken alleen maar lekker Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:08

Ja hoor, op Duvel laat ik ook wel eens een klein guppie rijden. Ze zit 3 jaar op ponyrijles en kan best leuk rijden. Als ik eerst gereden heb en ik gevoeld heb dat Duvel een goede bui heeft, mag ze ook draven, anders alleen uitstappen (of er helemaal niet op, als ik het niet vertrouw). Na een springwedstrijd heeft ze zelfs een keer een stukje gegalopeerd. Ze kreeg hem er bijna niet in, want hij voelde haar beentjes niet echt, maar met een klein tikje van het zweepje kreeg ze hem voor een half rondje in galop.
Ik denk niet dat het kwaad kan, ze trekt niet, en ze vraagt ook niks van hem, dus laat maar lekker gaan.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:37

Ja hoor, er mogen best jonge kinderen en oudere beginners Knipoog op Indy zo af en toe. Indy is niet voor niets acht jaar manegepony geweest, ze is er braaf genoeg voor!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:43

Mijn meiden hebben zelf hun pony, maar zo nu en dan mogen ze ook wel even op Diablo. Wel aan de longeerlijn en dan draven ze ook wel. Diablo is erg braaf, ik vertrouw dat wel.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:50

Ja, mijn neefjes en nichtjes zitten er wel 's op lekker door het park enz. Ze is heel braaf en vind het zelf ook heel leuk Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:08

Jordy is niet het braafste paard wat er bestaat, maar met kleine kinderen op zijn rug (die niet teveel van hem vragen dus Haha! ) is het een grote schat.
Hij wil weleens een keertje blijven draven als zo'n uk wil stappen o.i.d., maar gemeen is hij zeker niet.
Ik laat ze ook rustig los door de bak rijden met hem, en zo'n klein beginnertje wil weleens op zijn rug stuiteren bij een overgang of onbedoeld de handen te hoog houden, maar dat interesseert hem niet echt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:52

jup, vanaf dat mijn paard 3 weken onder het zadel liep reden er al kleine kinderen op van zelfs 5 jaar oud.
ze heeft 3 jaar in de lessen meegelopen, en 8 jarige beginnertjes konden haar gewoon buiten alleen prima aan.

Ook op de C pony rijden er regelmatig kleine kinderen.
bij gevorderen is het soms best een fel ding ( = kreng Knipoog ) maar zet er een beginnertje/ klein kind op, en ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat zo'n kind er helemaal alleen alles mee kan in de bak ( dressuurmatig)

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:03

onee ik niet mijn merrie is niet altijd even betrouwbaar vind da maar veel ste gevaarlijk

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 23:58

Mijn neefje van 4 zit regelmatig bij mij voorop! Deed ie al vanaf het moment dat ie kan zitten Lachen Stanley is een bullebak, maar zodra m'n neefje erop zit: een pláátje Ja

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 06:24

Ja, hoor, maar dan knip ik de teugel aan de neusriem, zodat er
niet (onbedoeld) in de mond geplukt kan worden.

Met zoete kindjes is ie lief, penny's die wel even willen laten
zien dat ze kunnen rijden laat ie meteen zandhappen.
Tof peerd! OK dan!

Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:09

Jep!! Jeddah en ik geven al 2 jaar pro bono les aan het buurmeisje!
Jeddah geniet er echt van hoor! Eerst wordt ze lekker gepoetst, ze verzet dan ook geen stap.
Ik heb het meisje van het begin aan les gegeven en haar eerst balans geleerd voordat ze de teugels mocht hebben. Jeddah krijgt dan ook geen rukjes in de mond, maar al was het wel zo afentoe, denk ik niet eens dat ze het erg zou vinden, ze is echt overdreven braaf Knipoog !

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:40

Jawel, maar ik houd ze altijd vast want ze gaan lopen klieren, en dat is al heel simpel de kop naar beneden en gras eten. Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:53

Nee, nooit.
Hij is 1.80 groot dus dat is al niet echt kindermaat en bovendien niet altijd even "safe", ben veels te bang voor ongelukken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:29

ja hoor. Pablo en Raimaer zijn alletwee dan superbraaf, Raimaer heeft alleen een keer uit pure vrolijkheid een steiltje van een meter gesprongen omdat ze daar toch in de buurt was Lips are sealed Meiske kon dat toch niet helemaal uitzitten Ach gut

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:36

jahoor... hij zet geen stap verkeerd als een klein guppie erop zit! hij vind het alleen maar mooi...draven of galoperen wordt t m niet... daar gaat ie veel te hard voor... (dravertje)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:43

meestal zijn paarden nog liever met kleine kinderen en beginners dan met iemand die wel weet wat hij doet Clown echt lief als ze zo voorzichtig zijn!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:44

Mijn stiefkids mogen weleens een rondje op pablo stappen. Meestal zonder zadel even uitstappen. Maar dan blijf ik er altijd bij. Ik zal wel moeten want hij loopt achter me aan en verzet geeen stap als ik dat ook niet doe Haha! Maar ik zou er geen klein meisje op laten om zeg maar echt te rijden ....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:55

Op de één of andere manier is mijn paardje bang voor kleine kinderen, dat wordt hem dus niet echt. En hij doet sowieso niet altijd even makkelijk in de bak, dus alleen mijn zusje en me beste vriendin mogen er naast mij op. Dat vertrouw ik ook wel, als zij even op hem rijden ga ik rustig bijv de stal uitmesten. Maar kleine kinderen? Kdenk dat die niet eens echt in zn buurt kunnen komen om op te stappen...