springen met paard met kapje/hoedje, waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

springen met paard met kapje/hoedje, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:13

beetje rare vraag misschien, maar ik zat laatst springwedstrijden te kijken op de tv en zag veel ruiters met paarden starten die zo'n kapje/hoedje op hun hoofd hedden...
waarvoor hebben deze paarden dat?

(ik kwam het net ook bij iemand op bokt tegen, dus sorry, sorry, even deze foto 'geleend')

Afbeelding

Ilsemarie

Re: springen met paard met kapje/hoedje, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:13

Voor zover ik weet, hebben de paarden vaak watten in hun oren vanwege het vele geluid, dit dekt dit leuk af. (dat is wat mij altijd vertelt is)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:17

Deze foto heb je geleend van hetismij (of was het nou haar zusje?), misschien handig om erbij te zetten!

Ik rij zelf mijn schimmel in de springring vaak ook met zo'n 'mutsje'
als mijn schimmel namelijk een insectje, waterdruppeltje ofzo in haar oor krijgt raakt ze totaal over de rooie. Het wordt ook wel gebruikt om het geluid te dempen zodat de paarden beter allert zijn in het parcours!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:26

ja idd.. even voor de duidelijkheid: de foto komt van hetismij..

hoe heet zo'n mutsje dan eigenlijk (mutsje??)

SquitAnae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:29

is gewoon een oornetje, ik heb er ook wel 1, maar die gebruik ik niet vaak, hij is nl paars Clown!!!
Maar vaak wordt ie ook wel voor de mooiigheid gebruikt, officieel schijn je er ook neit mee te mogen starten werd mij laatst verteld, maar al die internationale ruiters gebruiken ze ook Verward!!!!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:41

SquitAnae schreef:
is gewoon een oornetje, ik heb er ook wel 1, maar die gebruik ik niet vaak, hij is nl paars Clown!!!
Maar vaak wordt ie ook wel voor de mooiigheid gebruikt, officieel schijn je er ook neit mee te mogen starten werd mij laatst verteld, maar al die internationale ruiters gebruiken ze ook Verward!!!!

ja idd.. vreemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:00

je mag ze wel gebruiken maar alleen bij springen en ze zijn idd om het geluid te dempen Lachen

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:41

Ik rij ermee sinds ik een pony had waarbij ik de oren met geen mogelijkheid kon knippen of scheren. Kwamen van die grote plukken uit dus deed ik er maar zo'n ding over. Nu rij ik er op wedstrijd eigenlijk altijd mee. Vind het mooier staan en het dempt het geluid iets.