een eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SweetGirliej

een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 14:32

ik ga binnenkort op zoek naar een eigen paard en ik zou graag van jullie willen weten;
- waar raden jullie me aan om te kijken? ( dat kan zijn internet, zoja welke site, via via, paardenmarkt enz. )
- wat is de normale prijs voor een dressuuurpaard van ong 7 jaar?
- en hoe raden jullie me aan om aan het werk te gaan?

alvast bedankt!! Haha!

Achterom

Re: een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:35

Internet zou ik doen, dan kun je in ieder geval kijken wat je aanstaat, viavia is denk ik nog beter (zo kom ik aan de mijne).
Wat je ook doet, laat alles goed vastleggen....
Prijzen lopen erg uiteen... wat voor niveau zat je aan te denken? Ruin of merrie? Etc etc

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 15:15

thnx! Haha! najah in ieder geval ong 7 jaar, ruin/ merrie maakt niet echt zoveel uit geen hengst, ong L/M geklasseerd, het liefst verkeersmak, vanaf schofthoogte 1.60, geen gebrekken, geen driftkikker en verder weet ik het eigenlijk niet zo ik wil af en toe wel lekker kunnen frutselen zeg maar lekker poetsen enzo in de zon heeeeerlijk!! Haha! Haha! Haha!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:14

www.marktplaats.nl kun je kijken staan ook leuke sportpaarden enzo op! verschillende prijzen zijn der!.. XxxX

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:16

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:17

En EA natuurlijk Knipoog (de verkoopfora van bokt)

Ga bij verschillende paarden kijken, de kans dat je als eerste tegen je droompaard aanloopt is aanwezig, maar niet zo groot. Neem altijd iemand mee die veel verstand heeft van paarden, en laat het paard keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:21

misschien kun je enigszins een indicatie van wat voor prijs je in gedachten had geven?

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:22

jah wat je verstaat onder een 'normaal paard' kost die voldoet aan mijn eisen zeg maar. geen dure maar ook niet goedkoop. bedankt voor jullie reacties!!!! Lachen

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 17:49

anyone???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:09

Mijn ruin 12 jaar, M2 gelopen (niet bij mij), erg lief, verkeersmak, super leerpaard heb ik verkocht voor 3000 euro ook rond die prijs gekocht. Zonder toebehoren. Weet niet hoe de markt nu ligt Knipoog

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:22

Ik zou zo rond de 3000-4000 gaan denken.
Maar dat verschilt per paard, afstamming speelt ook nog een rol.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 20:19

Faniek schreef:
Mijn ruin 12 jaar, M2 gelopen (niet bij mij), erg lief, verkeersmak, super leerpaard heb ik verkocht voor 3000 euro ook rond die prijs gekocht. Zonder toebehoren. Weet niet hoe de markt nu ligt Knipoog

hoelang geleden was dat?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:21

dressuur paard op L/M niveau van ±7 jaar oud denk ik dat je onder de 6000 euro niks vind... (het kan zijn dat ik er nu heel erg naast zit hoor maarjah...) ik zou idd ook op marktplaats kijken, je kan in de paard&sport of hoefslag de advertenties is bekijken misschien zit daar wat tussen waarvan je denkt dat het wel is wat zou kunnen zijn...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 20:27

Jaartje terug als ik even een vlugge blik op marktplaats werk dan moet je toch ook voor die prijs zo'n soort paardje kunnen kopen zag nu net al bijna dezelfde als mijn Joris qua wat die kon (tenminste als de beschrijving waar is) alleen dat was een merrie. Dan heb ik het hier wel over een minimaal 10+er

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:50

Ik ben ook op zoek naar een eigen paard maar een kwpn merrie rond de 7 jaar kost ne zeker geen 6ooo euro.
heel veel mensen zetten nu hun paard te koop en de prijzen gaan steeds meer omlaag. omdat er gewoon te veel paarden zijn in omloop maar niet genoeg vraag.
ik zelf ben op zoek naar een paard en voor mij komt het mooi uit dat de prijzen wat lager zijn want ik moet het paard kopen en alles erbij en mijn ouders kopen de bak. mag een paard kopen en nog thuis zetten ook, eindelijk na al die jaren bij de buren te rijden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:03

lauwtjuhh schreef:
Ik ben ook op zoek naar een eigen paard maar een kwpn merrie rond de 7 jaar kost ne zeker geen 6ooo euro.
heel veel mensen zetten nu hun paard te koop en de prijzen gaan steeds meer omlaag. omdat er gewoon te veel paarden zijn in omloop maar niet genoeg vraag.
ik zelf ben op zoek naar een paard en voor mij komt het mooi uit dat de prijzen wat lager zijn want ik moet het paard kopen en alles erbij en mijn ouders kopen de bak. mag een paard kopen en nog thuis zetten ook, eindelijk na al die jaren bij de buren te rijden.

Tsja, het blijft vraag en aanbod he. Maar als je op zoek bent naar een paard van 7 jaar wat ook al M geklasseerd is en een goede afstamming heeft, zul je daar zeker voor moeten betalen. Juist die categorie paarden is juist gewild...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:13

Ligt er aan wat je wilt. Als het paard L/M is en veel potentie heeft en jij dat ook zoekt, dan zit je boven de 5000. Wil je meer recreatief en b/l wedstrijden dan kom je tot 3500 een heel eind, zeker in de kleinere maat tot 1.60/1.62m

Zoek maar op sporthorses.nl/marktplaats/hippios etc

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 18:07

lauwtjuhh schreef:

ooow dat lijkt me egt stoer by je eigen huis!!! Haha! Haha! Haha! als het rond de 6000 is vind k dat tog aardig wat geld....