bodyprotector kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

bodyprotector kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 13:26

Okay ik heb besloten dat ik een body protector ga aanschaffen.
Ik reed eerst altijd op manege paarden en daar vondt ik het niet echt nodig, deed wel is mee aan springwedstrijdjes ofzo maar echt nodig was het niet.

Nu heb ik mijn eigen 3 jarige pony die ik in moet rijden, een aangezien zown jong ding gewoon nog niet helemaal betrouwbaar is wil ik een bodyprotector (en een nieuwe cap)

Nou vroeg ik me af wat voor bodyprotectors erzijn, en of er een winkel is in de buurt van Almere waar ik kan passen en kijken.
Je hebt bijv body protectors met risten voor, maar dat lijkt mij onveilig want als er een rits in zit is het daar flexibel en kan ik daar mn ribben alsnog breken? Ik heb ook wel gezien die dat niet hadden. bijv harrys horse, die hadden ook dat keurmerk nivo 3, maar zit er verschil in bescherming?

En ook met cap, wat voor n model/merk cap beschermt nou het beste?

Sodera

Re: bodyprotector kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:44

Uhm je zegt het zelf al, maar koop NOOIT een BP met rits!!!! ik heb er 1 gehad maar dat was ECHT een drama! Je zou eens op de site van Canter hier op bokt kunnen kijken, zij heeft een als ik het goed heb Eventing winkel, dus zij heeft zeker weten BP's! Op haar site staat geloof ik ook wel iets over passen...
Cap's: de Harry's Horse Pro en Pro Plus, de IRH, GPA, uhmmmmmm BR is dat geloof ik, dan heb je allemaal fijne en veilige caps, en in verschillende prijsklassen!! Een Casco cap zou ik niet aan beginnen, iig niet die met n draaiknop, die zitten nl niet helemaal lekker op je hoofd!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 16:42

thanx Haha!, ik zat idd te kijken naar de harryshorse pro cap, ik zal ff zoeken

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:00

ik heb ook de harry's horse cap... die zit heel fijn... maar ik heb ook een BP met rits... k heb dr echt geen last van hoor... wat zou er niet goed aan zijn dan???

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:04

een bodybrotector met rits is juist handig; er zijn ook van die dingen die je over je hoofd moet trekken maar die lijken mij helemaal niet handig.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 19:06

findi schreef:
een bodybrotector met rits is juist handig; er zijn ook van die dingen die je over je hoofd moet trekken maar die lijken mij helemaal niet handig.

jah precies... na het springen kan ik die van mij gewoon uit doen met uitstappen... over je hoofd is dan alleen maar lastig met je cap enzo

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 20:21

Quidou schreef:
findi schreef:

jah precies... na het springen kan ik die van mij gewoon uit doen met uitstappen... over je hoofd is dan alleen maar lastig met je cap enzo

ja okay maar handigheid met aan en uittrekken maakt mij niet uit.
Mij lijkt zown rits voor niet goed, omdat door die rits het niet stevig is, het daar dus flexibel is, en als ik er dan op val dan breek ik mn ribben/schouders whatever alsnog... Zo legde iemand het ook uit bij bodyprotector voor op de motor..... Maja ik weet dus nog niet, hij moet wel lekker zitten, en die van harrys horse vondt ik wat stug, maar dat is misschien juist goed en het moet nog een beetje bijvormen natuurlijk....

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:37

Ik heb er een van Jack Ellis, niet de goedkoopste (180, het hangt van je maat af) maar zeker wel een erg fijne.
Bijna iedereen die ik ken en die een BP heeft, heeft er een van Jack Ellis. Dat zegt denk ik wel wat over de qualiteit.
Er zit geen rits op. Ik doe hem meestal wel over mijn hoofd uit, maar je kan ook de schouders (dus eigenlijk de voor- en achterkant) los maken en hem dus via je zij af doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 10:29

thanx ! dan ga ik daar is naar zoeken:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:04

Ik heb er een van Tipperary Phoenix, ook zonder rits. Ik trek hem gewoon over mijn hoofd aan en uit. Na het springen moet ik toch van mijn paard af om de hindernissen op te ruimen en dan stapt er iemand anders op mijn paard, dan doe ik meteen mijn cap af en mijn BP uit. Hij kostte iets van 150 euro, geloof ik.
Ik heb een hoop verschillende aangehad en deze zat voor mij het lekkerst. Met rits ging bij mij vooruit staan, en zat helemaal niet lekker.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:36

ik heb ook een tipperary phoenix, geen rits, sluitingen met klittenband. Bevalt super en ik heb hem al heel veel gedragen. Foto's in mijn profiel Ja
Ik heb trouwens ook de HH pr plus, bevalt ook goed.

/edit
typo

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 13:17

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:37

zo te zien wel, maar de foto is niet erg duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:40

Heb er een met een rits, optimaal, wilde er geen die ik over me kop moest doen.

Rits is niet minder veilig oid. wordt aan dezelfde test onderworpen als degene zonder rits.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:46

Toydoll schreef:
die tipperary phoenix hebben jullie dan de esprit? Ik had deze site daarvan gevonden:
http://www.phoenixperformance.com

Volgens mij heb ik die ja, die andere modellen lijken er niet echt op.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:22

ik heb ook een jack ellis, die van mij koste dacht ik 140 euro (omdat ik nog in een kindermaatje pas). Hele fijne dingen zijn dat en ze zitten ook erg fijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 18:36

Marije_jiplover schreef:
Toydoll schreef:
die tipperary phoenix hebben jullie dan de esprit? Ik had deze site daarvan gevonden:
http://www.phoenixperformance.com

Lielle schreef:
zo te zien wel, maar de foto is niet erg duidelijk.

okay, die is te koop op piafferuitersport.nl, ook wel voor een leuk prijsje.
Ik moet alleen toch echt wel passen, die maten geloof ik nooit, ene keer heb ik M en volgens dat tabel heb ik XS!
Welke maten hebben jullie? heb je een foto van hoe die zit?

vonneke schreef:
Heb er een met een rits, optimaal, wilde er geen die ik over me kop moest doen.

Rits is niet minder veilig oid. wordt aan dezelfde test onderworpen als degene zonder rits.

[/quote]

Ja dat snap ik, maar ikneem er toch een zonder rits, ik vindt het toch niet echt een fijn gevoel om een rits te hebben. Toch bedankt voor je reactie!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:17

Ik heb maat M. Van normale bovenkleding heb ik ook vaak M of L, maat 38-40, zoiets.
Ik heb geen duidelijke foto van hoe hij zit, allen wat foto's van boven een sprong, daar zie je niet veel aan, denk ik.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 19:35

mijn BP met rits ging de rits van kapot, en die was aan de zijkant niet dicht...
Je hebt ook genoeg BP's zonder rits die je niet over je hoofd moet doen... met bijv klittenband aan de zijkant enzo!!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:09

Ik heb maatje xs, en heb normaal ook maatje 36. die xs valt ook nog net in de kindermaten, dus kan veel schelen in prijs (als hij dan ook goed past)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 07:37

Ik heb meen ik een medium, zal het wel nakijken thuis.

foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 08:01

ok thanx!

Heb net gemeten, ik heb de junior M volgens de tabel, dus ik denk dat ik vraag of ik hem kan bestellen en als ie niet past terug kan sturen.....

Heel erg bedankt voor jullie reacties, daardoor heb ik mn keuze makkelijker gemaakt!:D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 08:05

Wat een verstandig besluit!!

Ik heb er een van imperial riding en vind hem helemaal goed

In mijn profiel zie je me ermee rijden

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:13

Ik heb dr eentje van John field, ben dr goed tevreden over, met klittenband en lekker stevig!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 12:50

Ik heb een air-o-wear zippa. Niet de goedkoopste, maar echt een fijne. Ze zijn gemaakt voor vrouwen en hebben daarom wat meer 'vrouwlijke' rondingen, wat ik er fijn vind. Ik heb er heel veel gepast, maar niet één zat er echt lekker met passen, tot ik deze aantrok, hij zat meteen goed.
Hij is met rits, maar dat vind ik wel lekker makkelijk, heb er nog nooit problemen mee gehad.
Deze is het, ik heb hem in helemaal zwart, maar je kan hem in elke kleur krijgen die je maar wilt.
Afbeelding

www.air-o-wear.co.uk

Ik heb hem bij Canter van bokt gekocht. www.canter-equipment.nl

Als je nog vragen hebt, kan je me natuurlijk Pben