hoe krijg ik Gamble feller

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gamble

hoe krijg ik Gamble feller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 11:10

Met rijden gaat het super, zo zelfs dat we een startkaart aan gaan vragen. Gewoon af en toe een wedstrijdje voor de lol. Maar het warme weer komt er weer aan en Gamble had het vanmorgen zwaar. Het is al een hele klus voor hem om in de les goed te lopen maar met het warme weer en wat er nog aan komt denk ik dat hij wat extra energie kan gebruiken. Het probleem is echter hij krijgt al zoveel.
*3 kg bix (normaal)
*iedere dag flink muslie
*max h iedere dag
*2 x haver (totaal 1 kg)
*natuurlijk 3x kuil)
*regelmatig zijn voerbal met 1/2 kg sportbrok
*echt flinke scheut olie
Je zou denken hij groeit rond maar dat is absoluut niet het geval. Wie weet wat ik erbij kan voeren voor net dat beetje meer energie.
Gr Desiree

MarijkeBun

Re: hoe krijg ik Gamble feller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:17

musli is goed, daar zitten ook vitamine enz in, maar als ze daar niet op reageert eens een vitamine stoot/spuit geven. dit haal je gewoon bij een ruitersportzaak.

ik zelf heb ook een paard die ook heel down kan worden met temp wisseling. ik gaf haar de eerste 3 jaar toen ik haar had niets, maar nu ben ik vorig jaar begonnen met vitamine stoot (in najaar en voorjaar) en bij mijn paard werkt het super. sommige paarden reageren er niet op, maar is het proberen waard toch.

succes

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:49

Wat nou 3 kg biks, alles omzetten in haver! Haha! Natuurlijk maak ik een grapje, je zou eens kunnen kijken op de website van de paardendrogist. Wat droefje al zei, misschien heeft hij een beetje last van de temperatuurverschillen of een andere verandering in zijn omgeving en heeft ie een opkikker nodig (zoals opkikker; maar dan bedoel ik het product!). www.paardendrogist.nl

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:54

Mijn Gamble is ook al sloom en krijgt ook veel eten, zal het aan de naam liggen Knipoog? Als het goed is heeft mijn vader vandaag een vitamine spuit gegeven, ik hoop dat dat iets helpt. Ik wil een keer bloed laten prikken om er achter te komen of hij misschien iets mist waardoor hij zo sloom is.

Succes iig, ik heb geen idee wat je nog meer kan geven.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 21:25

Zal inderdaad aan de naam liggen, en ik zie aan je onderschrift dat je binnenkort ook gaat starten. Mijn aanvraag voor een startkaart ligt op tafel, even moed verzamelen en dan gaat hij de deur uit.
Veel succes 29 mei!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:48

Wij voeren energy control van Pavo bij als ze sportprestaties moeten leveren. Ze worden er niet echt veel feller van maar krijgen wel meer energie en houden die energie langer vast. Je hebt dus niet een explosie en daarna niets meer maar een paard wat langdurig zwaar kan presteren. Voor ons, omdat wij marathons rijden met dat paard, ideaal voer want dan moet het paard langdurig blijven presteren en niet na een wegtraject van 10 km. alle energie kwijt zijn omdat ze te druk heeft gedaan want juist daarna moet ze zo snel mogelijk door de hindernissen vliegen.

Ik denk dat het toch een kwestie van uitproberen is wat het beste voor jouw paard werkt maar geeft het dan wel een tijd de kans want meestal is er niet een direct merkbaar effect bij verandering van voer.