poeder (pavo nerv control) voor gestresst paard, werkt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

poeder (pavo nerv control) voor gestresst paard, werkt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 08:07

Mijn paard is van zichzelf vreselijk gestresst en is altijd erg druk.
Nu wil ik pavo nerv control bij gaan voeren, werkt dit?

Pavo Nerv Control (bst.nr.: 82292)
Wanneer uw paard onrustig, druk of gestresst is, kan dat een karaktertrek zijn. U zult met dat specifieke karakter van uw dier rekening moeten houden. Pavo Nerv Control helpt op een natuurlijke manier de innerlijke rust te herstellen en te onderhouden. Binnen enkele dagen is uw paard merkbaar rustiger. Actieve componenten zoals magnesium en L-tryptophaan, zijn in de juiste verhouding verwerkt in Pavo Nerv Control en verbeteren de signaaloverdracht in het zenuwstelsel. Volwassen paard 15-60 gram per dag gedurende minimaal 2-3 weken. Pony 10-30 gram per dag. Kan probleemloos langere tijd gevoerd worden.

Wie heeft ervaringen?

Memuska

Re: poeder (pavo nerv control) voor gestresst paard, werkt d

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:08

Een paardje wat ik bijrijd heeft het een poosje gekregen. Bij hem werkte het niet, hij krijgt nu iets obv kruiden. Ik merk nog steeds geen verschil maar het helpt wel voor de gemoedsrust van de baasjes Knipoog

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:15

Ik geef het ook!Ik denk ook wel dat het vooral helpt voor de gemoedsrust van het baasje,maar toen ik het begon te geven in januari,had ik echt het gevoel dat ze veel meer geconcentreerd was ipv kijkerig te zijn enzo.Nu staat ze dag en nacht op de wei,dus dat is nu haar "natuurlijke" nerv control Knipoog ze is nu veel rustiger.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:44

Subli® EM

Een zeer geconcentreerde energieaanvulling voor paarden en pony´s, gebaseerd op zeer hoog gehalte aan plantaardige oliën. De samenstelling geeft een exclusief gevarieerd en noodzakelijk vetzuurpatroon.

Op de verpakking staat dat het goed is voor de spieren en voor kijkerige paarden.
Ik voer het Mable nu een jaar ongeveer en ze is veel rustiger. Mobick tipte mij erop. Het is niet een heel duur supplement en het is een goeie aanvulling op het krachtvoer vind ik.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:19

Juist, ik vind Pavo niet goed werken (bij mijn paard), en Subli kernenergie mix maakt hem soepeler en relaxter.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:27

mobick schreef:
Juist, ik vind Pavo niet goed werken (bij mijn paard), en Subli kernenergie mix maakt hem soepeler en relaxter.

Subli mix is echt goed spul!ik zweer erbij Lachen

colletje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:54

ik heb het 4 maanden aan mijn hengst gevoerd die onhandelbaar werd op wedstrijden maar het had geen enkel effect. Van een vriendin van mij weet ik dat het bij haar wel werkte dus t hangt volgens mij echt af van het paard.....

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:57

My Way was ook altijd heel erg gestresst enzo... over dit spul hoorde ik weinig goeds, meestal geen effect.
Sinds My Way in een andere stal staat is het gestress echter helemaal over. Misschien kan je beter eerst naar de oorzaak kijken?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 10:22

Ik heb het mijn paard gegeven toen hij heel onrustig was na een verhuizing. Bij hem werkte het heel goed...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 11:33

Ididit schreef:
My Way was ook altijd heel erg gestresst enzo... over dit spul hoorde ik weinig goeds, meestal geen effect.
Sinds My Way in een andere stal staat is het gestress echter helemaal over. Misschien kan je beter eerst naar de oorzaak kijken?

het is bij mijn merrie puur haar karakter.
Ze is van Gentleman en dat is van zichzelf ook zo'n hete stresskikker, en haar moeder was van Dutchboy, OOK een stresskikker en vreselijk heet en er zit ook nog 2 keer ergens luckyboy dus vandaar dat ze zo heet is :d
Ik blijf het topic nog even volgen, om ideen op te doen Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:39

Ik gebruik juist die Subli EM voor meer looplust en een soepeler paard. Ik heb een heel relaxed paard wat hier veel heter van geworden is.. Verward

Ik heb goeie ervaring met de kruidenmix van paardendrogist.. ik kan even niet op de naam komen.. Easy going ofzoiets?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:01

Ook wij hebben een gestresste hackney-merrie en nadat het op 2 wedstrijden goed mis was gegaan er ook aan gedacht om dit bij te gaan voeren. Echter hebben wij een ander advies gekregen. Wij geven nu magnesiumpoeder in combinatie met een speciale muesli. Is door een voerleverancier in het dorp ontwikkeld en hij heeft nu het recept een een groot bedrijf verkocht. Weet zo even niet meer hoe het heet, zal vanavond op de zak kijken. Dit werkt in 90 % van de gevallen, en is goedkoper als het voeren van pavo nerv control. Wij zijn nu nog geen week bezig en we merken nu al verschil!

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:04

Idd magnesium werkt echt! Neonlight zou je na willen kijken en het hier vermelden hoe dat van jou heet?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:15

#Ymke# schreef:
Ik gebruik juist die Subli EM voor meer looplust en een soepeler paard. Ik heb een heel relaxed paard wat hier veel heter van geworden is.. Verward

Ik heb goeie ervaring met de kruidenmix van paardendrogist.. ik kan even niet op de naam komen.. Easy going ofzoiets?

Volgens mij werkt Subli EM toe naar de gulden middenweg, mij vrij rustige paard wordt er wat vlotter van en een stalgenoot gebruikt het bij haar paard om hem wat minder kijkerig te krijgen. Werkt voor allebei de paarden goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:19

Ratjetoe schreef:
Idd magnesium werkt echt! Neonlight zou je na willen kijken en het hier vermelden hoe dat van jou heet?

Ik zal vanavond kijken wat we precies geven, hoop maar dat ik niet vergeet pen en papier mee te nemen naar de stal. Haha!
Overigens ken ik meer mensen die goede resultaten hebben met dit spul. De muesli kan ook zonder magnesium gevoerd worden en dat moet dan ook voldoende werken, maar na bijna verongelukt te zijn nemen wij geen risico en geven we het beide. Als ze zich straks beter gedraagd proberen we het zonder de poeder.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:11

Ratjetoe schreef:

Met magnesium moet je wel oppassen, het is niet zo dat "mijn paard is gek, laat ik maar magnesium voeren" want vaak ligt het daar niet eens aan. Dus niet meteen naar grijpen!!
Verder heb ik beide producten gebruikt, Nimmerdor.
De pavo voor mijn hengst, die ook gewoon vanzelf, en omdat hij hengst was, gewoon vaak wat onhandelbaar werd. Ik merkte WEL een verschil. Echt heel duidelijk. Hij was rustiger, en gewoon fijner om mee om te gaan.
Hij stond veel rustig op de poetsplaats, en was lekker oplettend met rijden. Ik zou het wel proberen als ik jou was, ik had tenminste goede resultaten.
De Subli EM hebben we gevoerd aan onze merrie. Er staat namelijk dat het voor felle en onrustig paarden zijn, die wel 'energie' moet hebben om gereden te worden, maar niet gek moeten zijn.
Ook hiervan hebben we meteen een verschil gezien.
Dit was met onze onberijdbaar merrie. Ze is nu super te berijden(alleen door mijn moeder maar okee)
Verder is zij nu ook stukken rustiger, en accepteerd veel meer dingen.
Qua soepeler of niet, weet ik niet, zoals ik zei, kan dat beest niet rijden. Haha!
Ik denk er ook overna om straks de Sublie EM straks te voeren aan mijn nieuwe paardje.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:18

Citaat:
Ik gebruik juist die Subli EM voor meer looplust en een soepeler paard. Ik heb een heel relaxed paard wat hier veel heter van geworden is..

Lees maar eens op de zak, het is bijzonder geschikt voor hete paarden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:02

Diana_Mabel schreef:
Citaat:
Ik gebruik juist die Subli EM voor meer looplust en een soepeler paard. Ik heb een heel relaxed paard wat hier veel heter van geworden is..

Lees maar eens op de zak, het is bijzonder geschikt voor hete paarden.

Inderdaad!
Daarom gebruikten wij het ook, onze merrie was zo heet, en wou alleen maar vechten. Is echt een heel stuk verandered hoor...

Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:27

Ik heb even nagekeken wat wij nu voeren aan die hete merrie. De magnesium is Horsefood Easy Mag, het voer wat we daarbij combineren (en dat zou alleen al voldoende moeten zijn) is Cavalor Pianissimo. Op die zak staat "laag eiwitmix voor te hevige paarden". Wel moeten we meer voeren daarvan als dat we deden bij brok. Wij hebben een zeer kleine korrel van brok en we gaven dat een halve schep per keer. Van dit moet ze wel een volle schep hebben, het is van gewicht minder (is muesli-achtig) en ze moet natuurlijk wel voldoende grondstoffen binnen krijgen. De leverancier (en ook de ontwikkelaar van dat voer, hij heeft de samenstelling verkocht aan Cavalor) heeft nog wel onze merrie nagekeken toen hij dat voer kwam brengen. Nieren, lever en zo was allemaal in orde, en toen dus advies gevraagd hoeveel we moesten voeren omdat ze dus wel topsport loopt. Ze krijgt het nu bijna een week, en ze is echt al een stuk rustiger geworden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 06:35

Waarom begonnen jullie met magnesium voeren?
Op advies van dierenarts o.d?
Ben gewoon benieuwd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:02

Diana_Mabel schreef:
Subli® EM

Een zeer geconcentreerde energieaanvulling voor paarden en pony´s, gebaseerd op zeer hoog gehalte aan plantaardige oliën. De samenstelling geeft een exclusief gevarieerd en noodzakelijk vetzuurpatroon.

Op de verpakking staat dat het goed is voor de spieren en voor kijkerige paarden.
Ik voer het Mable nu een jaar ongeveer en ze is veel rustiger. Mobick tipte mij erop. Het is niet een heel duur supplement en het is een goeie aanvulling op het krachtvoer vind ik.

Quentin krijgt dit ook en wordt er idd lekker los van, heeft genoeg energie en is niet extra druk

maar pavo nerv control heeft hij ook gehad ivm extreme spanning op wedstrijden, heeft niet geholpen

toen Nervo horse druppels gaan geven(divoza site kan je ze vinden) dat geef je een paar weken na elkaar, en wonder boven wonder liep Q op zn dooie gemak door de vreemde binnenbakken op concours en kon ik mijn proef eens OP de hoefslag rijden ipv in de helft vd bak op de binnenhoefslag te rijden Knipoog

die druppels stinken wel, maar op brood met appelmoes gaat het super Ja
vond het fijn en betaalbaar spul en gaf het steeds een week of 5 achter elkaar en dan ff niet(lag aan hoeveel en wanneer wedstrijden ik had, 2-3 weken voor een wedstrijd begon ik er weer mee)

dit zit niet tussen de oren van de ruiter, dan had pavo nervo control nml ook geholpen en niet alleen de nervo horse druppels Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:04

Skitter schreef:
Waarom begonnen jullie met magnesium voeren?
Op advies van dierenarts o.d?
Ben gewoon benieuwd.

magnesium zit ook in nerv control en nervo horse, schijnt dat magnesium tekort er voor zorgt da een paard dingen niet goed kan verwerken(zoiets was het geloof ik)

bv Q raakte echt in paniek van alles wat hij op een indoor concours zag, ging echt blind rondrennen op de binnenhoefslag in vreemde binnenbakken, kwam omdat hij alle prikkels niet kon verwerken
magnesium helpt daar bij om dat wel te kunnen(zoiets staat iig in de nervo horse bijsluiter)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:33

Inderdaad, magnesium zit daar ook in en is het belangrijkste werkende bestanddeel van de nerv control. Wij hebben het niet op advies van de DA gegeven. Na de 2de wedstrijd die we dit jaar hadden en ook de 2de keer dat die merrie er ongenadig hard tussen uit ging en we blij zijn dat de kar nog recht achter haar hing, de dranghekken, hindernissen en andere deelnemers en publiek ongeschonden waren, heeft een mederijder het advies gegeven om Nerv Control te voeren, in combinatie met B-Calm. Wij zijn ter plekke nog aan het bellen geweest met iemand die ook iets dergelijks voert en een africhtingsstal heeft met zeer dure paarden (oa veilingtoppers!), dus die echt niet zomaar iets voert. Zij voerde dus hetgene wat wij nu ook hebben. Voordat we echt zijn gaan voeren heeft degene die het voer heeft ontwikkeld de merrie nog compleet nagekeken.
Bijkomend iets is dat de Horsefood Easy Mag meer als de helft goedkoper is als de Nerv Control, en het zeker zo goed werkt en de werkzame stoffen zo ongeveer hetzelfde zijn.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 07:43

Er is een kruidenmix met valeriaan op de markt dit werkt wel erg goed. Ze worden er minder kijkerig door maar worden er niet trager van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:26

Staat valeriaan niet op de dopinglijst? Ik weet het ook niet hoor, ik zeg maar wat, maar mij lijkt het echt iets wat daarop kan voorkomen. Eerdergenoemde producten komen in ieder geval niet voor op de dopinglijst.