Snee wil niet genezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Snee wil niet genezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:15

Ik zou dit probleem echt aan mijn DA voorleggen en niet afgaan op wat "men" op internet ervan zegt... Sorry.

sas00

Snee wil niet genezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 23:16

Begin deze maand heeft mijn paardje een ongelukje op het land gehad.
Ze had een snee in de kootholte, va gebeld en deze heeft het dichtgemaakt met van die krammetjes (nietjes).
Ze moesten 2 weken blijven zitten, dus de 18de zijn ze eruit gehaalt.

Het vervelende is alleen dat er nog altijd een korst op zit en deze elke keer weer stuk gaat, zodat er daarna weer eentje op komt enz enz.
Het wil niet echt genezen dus, de ene keer lijkt het er beter uit te zien dan de andere keer.
Nu ben ik een beetje bang dat er straks wild vlees gaat groeien, met alle gevolge van dien.
Weet iemand misschien een manier zodat ik die korst wat zachter (niet te week) kan maken zodat deze niet steeds open gaat?
Of moet ik dat juist niet doen?
Ik weet niet wat ik er tegen kan doen, dus echt alles is welkom.
Laatst bijgewerkt door sas00 op 24-05-05 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 23:22

Ik heb hem al 2 keer (voordat ze eruit moesten en toen ze er al uit waren) laten komen.
En hij blijft zeggen dat het er goed uitziet, maar ik vind dus van niet.
Nou kan ik hem wel weer gaan bellen zodat hij voor de 5de keer komt maar ik denk nu al te weten wat ik te horen krijg.
Het is ook niet zo dat het nu nog een diepe snee is, het is nu oppervlakkig maar nog niet helemaal genezen, waar ik dus van baal.
Als ik echt het idee zou hebben dat het nog diep was dan was de va wat mij betreft 100 keer geweest maar dat is het dus niet.
Ik heb gewoon de hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen hoe ik deze opervlakkige snee het beste kan behandelen.
Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:00

een wondje daar geneest zowiezo langzamer doordat door het lopen de huid steeds wat uitgerekt word.
houd de huid soepel met wat vaseline ofzo, dan komt dat vanzelf wel..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:32

yellow cream erop. die zorgt ervoor dat de wond heel snel geneest en voorkomt dat er wild vlees op komt. Echt superspul.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:52

Calendulan zalf helpt tegen littekenweefsel dat gebruik ik altijd bij wondjes die dicht zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:18

Mijn pony had een grote vleeswond op zijn pijpbeen zitten. De dierenarts had direct al tegen me gezegd dat wonden aan de benen moelijk genezen. Het is eind november gebeurt en er zit nou nog een korst op. Maar dat is goed. Er is een zalf die de genezing bevorderd en litteken weefsel tegen gaat kan alleen niet zo gauw op de naam komen.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:29

Toen ik mijn paard kocht had ie ook een snee in de kootholte,was ook niet diep. Soms bleef ie paar dagen dicht en opeens was ie weer open. Ik dacht toen ook van dit blijft open gaan.en komt nooit dicht. Toch is het op een gegeven moment vanzelf dichtgebleven

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:31

Ahh weet het weer Lotagen zalf aners meot je eens aan je dierenarts vragen of hij dat mee kan nemen voor je.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:32

Ik zou dan een andere DA bellen en die er naar laten kijken als je het niet eens bent met je eigen DA. Zegt ook deze DA dat het er wel goed uitziet dan zou ik me er maar bij neer leggen en er op vertrouwen dat het wel goed komt. Niet zelf gaan lopen prutsen hoor!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:33

Ik heb er trouwens niks aan gedaan verder. Het was ook een plek die gehecht was geweest,en was ook in het land gebeurt. In totaal heeft het een maand of 2 geduurt voordat eht dicht was. Ik zou die korst niet week maken,maar gewoon laten voor wat het is

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:35

Of wat ik zei met Lotagen zalf. Kwaad kan het nooit kan alleen maar goed doen. Of ff met de Da over hebben. Heeft bij mij goed geholpen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:04

Zolang het niet gaat ontsteken zou ik er geen DA bijhalen, die kan toch niets doen. Je zou er Yellow Cream op kunnen smeren, bij sommige paarden helpt dat, bij andere totaal niet. Misschien anders zinkzalf of spray of zo?

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:09

Wij hebben dit 6 weken geleden ook gehad! Nietjes erin en na 2 weken eruit laten halen, we zijn nu dus 6 weken verder en de korst is er vanzelf afgevallen vorige week, dat is juist goed> omdat dan de wond gewoon goed dicht kan gaan. Wij spoten haar been elke dag af na die 2 weken niet aan mogen zitten en sprayden wat betadine om bacterien te doden!
Het ziet er gewoon eerst heel erg vies en slordig uit, ik dacht ook dat de dierenarts iets fout had gedaan en had hem ook een keer extra laten komen! Maar nu 6 weken later ben ik echt heel erg tevreden over het resultaat, echt ziet er prima uit en geen wild vlees ofzo! Niet met acederm doen, het is super spul, maar niet op een snee, omdat je de huidcellen aantast! Gewoon even geduld dus en dan zie je vanzelf dat het helemaal goed komt!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 16:30

brechje schreef:
Wij hebben dit 6 weken geleden ook gehad! Nietjes erin en na 2 weken eruit laten halen, we zijn nu dus 6 weken verder en de korst is er vanzelf afgevallen vorige week, dat is juist goed> omdat dan de wond gewoon goed dicht kan gaan. Wij spoten haar been elke dag af na die 2 weken niet aan mogen zitten en sprayden wat betadine om bacterien te doden!
Het ziet er gewoon eerst heel erg vies en slordig uit, ik dacht ook dat de dierenarts iets fout had gedaan en had hem ook een keer extra laten komen! Maar nu 6 weken later ben ik echt heel erg tevreden over het resultaat, echt ziet er prima uit en geen wild vlees ofzo! Niet met acederm doen, het is super spul, maar niet op een snee, omdat je de huidcellen aantast! Gewoon even geduld dus en dan zie je vanzelf dat het helemaal goed komt!

Oké, bedankt voor de info OK dan!
Is altijd wel fijn om te horen dat het bij andere paarden ook goed is gekomen Knipoog