Paard op de wei niet meer zo blij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Paard op de wei niet meer zo blij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:51

Sinds vorige week staat Lester op de wei. In het begin had hij het super naar zijn zin, lekker rennen en eten. Nu is hij, denk ik, een keer goed te grazen genomen door de paarden die over de omheining zijn gesprongen vanuit het andere weiland en sinds die tijd wil hij alleen maar het land uit en als ik dan langs het land van de andere paarden loop, gaat ie als een bommetje. Heb ik em dan eenmaal op stal, lijkt het net of ie helemaal zichzelf Verdrietig niet is en helemaal futloos. Nu had ik vandaag les en dat ging op zich beter dan ooit, hij was lekker voorwaarts, snel ontspannen (terwijl ik normaal toch zeker 45 minuten bezig ben). Na het rijden was hij weer helemaal terug in zijn hum. Vanavond staat hij op stal omdat de smid morgen komt en is ie weer helemaal zichzelf, weer vrolijk en attent. Zijn weidemaatje is gisteren ook weggegaan voor een operatie, dus dit zal er misschien ook wel mee te maken hebben. Ik vroeg me dus af of meer mensen dit hebben en hoe ze dit oplossen.

Nadir

Re: Paard op de wei niet meer zo blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:36

Je zegt het zelf al.
Je paard staat sinds vorige week op het land. Hij moet nog erg wennen aan het gras en heeft zich de hele dag vol kunnen vreten. Niet zo gek dat hij aan het einde van de dag niet vooruit te branden is.

Houd het maar er maar op dat hij nog moet wennen, met een weekje zal dat wel weer over zijn. Knipoog

Esther28

Re: Paard op de wei niet meer zo blij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 06:51

Dat is het em juist, met rijden super voorwaarts en makkelijk te rijden. En daarna weer helemaal in zijn hum. Zelf heb ik het idee dat ie zijn maatje mist en bang is geworden voor de andere paarden die van de week over de omheining zijn gesprongen. Hij doet sinds dien ook erg lelijk naar andere paarden....
Als het goed is komt zijn maatje van de week terug en dan zullen we het wel zien.