Rijden jullie met MP3-speler?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 19:54

Hai

Wat ik me nou afvraag is of jullie rijden met je MP3-speler?
Ik heb er vandaag toch maar eentje aangeschaft en heb fluiten de stallen uitgemest (mijn dag vandaag en normaal zie ik er tegenop om 5 stallen te mesten, maar nu...ging binnen een half uurtje).

Nu zit ik me af te vragen of het gewoon kan om met je MP3-speler gewoon kan gaan rijden? Er zit volgens mij niks gevaarlijks aan?

xxappiexx

Re: Rijden jullie met MP3-speler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:01

Ik heb het wel eens gedaan, maar ik weet niet. Ik voel me dan net alsof ik het paard helemaal negeer. Een buitenritje is voor mij lekker een beetje tetteren met m'n paard en niet naar muziek luisteren. Ik voel me dan net alsof ik moet rijden en dat ik het helemaal niet voor de lol doe ofzo.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:01

Ik rij er nooit mee. Als ik binnen rij zet ik altijd de gewone radio aan, en in de buitenbak hoor ik tractors enzo wel graag aankomen, op het moment dat ik mn paardje voel spannen is het vaak al te laat. Als ik met mp3-speler rij ben ik zelf onzekerder, en wordt het dus niets. Op straat zou ik het niet doen vanwege de veiligheid.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:04

Nee, als ik aan het rijden ben wil ik m´n aandacht voor 100% bij m´n paardje kunnen houden en omdat ik vaak buitenrijd ook op de omgeving.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:06

Heel, echt heel soms rij ik ermee, ik heb wel maar 1 oordopje in!
Anders heb ik het idee dat ik de omgeving niet goed in de gaten kan houden en dat voelt dan gewoon niet goed tegenover mijn paardje, weet ook niet.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:08

Ik rijd ook zonder mijn mp3-speler, omdat ik mijn aandacht bij mijn paard wil houden, en als ik muziek luister ga ik nadenken over de tekst, ga ik meezingen, en let niet meer op mijn paard. Ik vind het op een of andere manier ook niet eerlijk tegenover mijn paard. Ik vraag volledige aandacht, concentratie en inzet van hem, en ondertussen zit ik lekker muziek te luisteren

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:08

ik heb er wel eens mee gereden en het is wel leuk voor een keer maar het is net zoals xxappiexx zegt. je hebt dan een gevoel dat je moet rijden en het niet doet voor de lol Clown Bloos
maar voor soms lijkt het me niet erg of iets, maar het zeker niet voor iedere keer bij mij.
ik denk niet dat het erg gevaarlik zal zijn maar je hoort dingen om je heen minder goed enz. zonder voel ik de pony waarop ik rij beter aan en concentreer ik me meer op de pony zegmaar Vingers aflikken
(heb wel maar 1 dopje in dan, andere doet het ook niet meer dus gaat moeilijk maar als ik er 2 had die het wel deden dan evengoed met 1 dopje en niet te hard geluid Knipoog )
groetjes patty

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:09

ik vaak met 1 oordopje,
rijd voor mij heelrijk ontspannen terwijl ik toch mn omgeving kan horen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:15

Citaat:
Ik rijd ook zonder mijn mp3-speler, omdat ik mijn aandacht bij mijn paard wil houden, en als ik muziek luister ga ik nadenken over de tekst, ga ik meezingen, en let niet meer op mijn paard. Ik vind het op een of andere manier ook niet eerlijk tegenover mijn paard. Ik vraag volledige aandacht, concentratie en inzet van hem, en ondertussen zit ik lekker muziek te luisteren
Ben ik het wel met je eens idd, ik kan momenteel even niet rijden (Lee is gisteren bevallen van een veulen), maar zat er gewoon overna te denken!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:30

Nee, ik hoor graag of er een auto, fietser, hardloper, tractor of vrachtwagen er aan komt Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:41

Ik heb het ook een keer gedaan, met 1 dopje in, maar mn paard schrok van het geluid en peerde m Clown

Dus eigenlijk doe ik het niet meer Haha!
Wil idd liever 100% aandacht bij mn paard houden Lachen

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:47

Nee in mijn ogen linke soep, wil ook graag alle omgevingsgeluiden horen, en niet afgeleid worden door muziek. Vindt het trouwens oneerlijk naar mijn paard toe, die houdt erg van muziek, dus overweeg dan eerder een soundblaster achter op zijn kont aan te schaffen Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:22

Nee ik rijd ook niet met een mp3 speler, heb er ook geen. Haha! Ik wil graag horen wat er in mijn omgeving gebeurd zodat ik me niet helemaal dood schrik wanneer Famke het op een rennen zet om iets wat ik niet heb gehoord. Nee met muziek op lijkt mij echt niks.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:34

nee, simpelweg omdat ik de aandacht bij mijn paard wil houden. EN die wil nog wel eens van alle enge bakkabouters wegspringen..Haha!

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 12:33

Wij hebben een 60x 20 binnenbak met 6 luidsprekers in de bak dus ik zet gewoon de cd speler die in de kantine staat aan en dan het geluid omschakelen naar de bak. Als je met MP3 rijd dan hoor je het niet als er anderen aankomen of als er iets om je heen gebeurd.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:30

ik zeg jullie eerlijk,
ik heb niet eens een mp3 speler !!

maar al zou ik er 1 hebben,
niet mee gaan rijden,
ik vind het niet kunnen,
jou paard moet bij de les blijven,
dus jij ook !!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:39

nee ik rij er niet mee om dezelfde reden die vele geven, ik wil met mijn aandacht bij de les blijven Lachen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:45

Ik heb ook geen pm3 speler, en om nou met discman te gaan rijden, neej. En bovendien heb ik liever mn volle aandacht in de bak erbij, en buiten wil me paardje nog wel eens spastisch doen, dus dan liever geen muziek

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 13:47

pm3 speler... goh, nieuwe uitvinding van meself.. Ik bedoel natuurlijk een mp3 speler Tong uitsteken

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:28

als je gaat buitenrijden is het wel leuk, gezellig een muziekje maar onder intensief rijden is het denk niet zo handig, minder contact met je paard ljikt mij. maar soms onder normaal rijden, gewoon stap draf galop en voltes dan doe ik het ook weleens, ik vind het beter rijden dan op de een of andere manier, maar ik doe altijd wel maar 1 dingetje in (raar maar dat doe ik altijd Tong uitsteken )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:36

Nee, nooit. Geen enkele behoefte aan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:38

Ik ook nooit! Ook om de aandacht bij mn paard te houden

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:55

Rijden met een MP3 speler??? Hahahaha sorry hoor, ik voel me al een ongelooflijke tuthola als mijn mobiel per ongeluk afgaat als ik op mijn paard zit, laat staan dat ik met van die hippe dopjes in mijn oren rondloop. Het lijkt dan net of je zo'n oortje in hebt, wat je wel eens ziet op concoursen. Staat natuurlijk wel bijzonder interessant, maar op het niveau van M2 lijkt me dan nog niet echt zinvol haha. Ik zou me ook totaal niet kunnen concentreren, want ik begin dan mee te denken/bewegen/neurien met de muziek, en dat is niet de cadans waar in je paard loopt natuurlijk.

Ik zet sowieso mijn telefoon altijd zacht als ik op mijn paard zit (ik heb m wel altijd bij me, anders ben ik niet bereikbaar). Verder heb ik niks bij me. Het karakter van vooral de dressuursport is al zo tuttig, moeten we t vooral nog erger maken door met dingen als MP3-spelers op je paard te stappen. Ik zie het al voor me: een dressuurpaard, met hoofdstel met ingelegde diamantjes, netjes ingepakt in zachtroze bandages en roze Ankypad (volgens de laatste mode), de amazone in bijpassende kleuren en... met een blitse MP3-speler (zo'n mooie metallic look). Ooo wat een lol hahaha!!!

Sorry dit laatste is misschien een btje off-topic, maar het geeft een btje aan wat ik vind van rijden met MP3-speler. Ik hoop niet dat iemand zich gekrenkt zal voelen, maar dit is gewoon mijn mening.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:38

Yoghurt schreef:
Ik zet sowieso mijn telefoon altijd zacht als ik op mijn paard zit (ik heb m wel altijd bij me, anders ben ik niet bereikbaar).

Pardon? "Ben ik niet bereikbaar" en wat dan nog?? Je bent dan met je paard bezig, hoor. Over het algemeen kunnen die telefoontjes wel een half uurtje onbeantwoord blijven, gaan ze niet stuk van. Ik heb m'n mobiel ook bij me als ik rij, maar dat is omdat IK wil kunnen bellen in een noodgeval en verder helemaal niets.
En rijden met een muziekje op vind ik ook helemaal niks, je bent met je paard bezig en hebt dan toch geen afleiding nodig. Maar ja, tegenwoordig kan er niemand meer tegen als het gewoon eens stil is ergens....... Extreme duivel

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 17:39

Neuh haha daar heb ik ook geen behoefte aan Lachen
Ik heb de radio alleen aan bij rotklusjes of voor de gezelligheid ofzo Knipoog Met uitmesten of vegen ofzo zet ik altijd de radio aan.