nylon tuig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovemischa

nylon tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:34

Wie heeft er ervaring met met mennen met een nylon tuig? Bevalt dat? Lijkt me ideaal, lekker licht en weinig onderhoud. Wat kost zo'n tuig ongeveer, maatje fjord (1.50 cm). En wie weet verkoopadressen in het noorden van het land? Mijn email adres in mijn profiel klopt niet meer, en ik heb geen idee hoe ik dat veranderen moet, dus pb-en heeft geen zin... Huilen

Anoniem

Re: nylon tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:43

Volgens mij kan je veel over nylon tuig vinden bij Uit Het Zadel. Daar komen ook veel menners en heb ik eerder topics daarover gezien.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:45

hoor van de proffesional (onder de kastanje, bekende menners daat naar t scheint) waar m'n moeder menles volgt dat leer 10 x beter is. Maar van de boeren die bij mij in de omgeving wonen, zijn beter te spreken over nylon. Daar ligt het leer te schimmelen. This denk ik ook maar net waar je om geeft.

Lovemischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:48

Miss_Montana schreef:
Volgens mij kan je veel over nylon tuig vinden bij Uit Het Zadel. Daar komen ook veel menners en heb ik eerder topics daarover gezien.

ok, dank je!!

Lovemischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:50

Black_White schreef:
hoor van de proffesional (onder de kastanje, bekende menners daat naar t scheint) waar m'n moeder menles volgt dat leer 10 x beter is. Maar van de boeren die bij mij in de omgeving wonen, zijn beter te spreken over nylon. Daar ligt het leer te schimmelen. This denk ik ook maar net waar je om geeft.

Ik ben niet zo'n poetser, snap je. En ik rij maar recreatief, dus dan is nylon vast sterk genoeg. En als ik bij halsters moet kiezen tussen leer en nylon, vind ik nylon toch ardig sterker dan leer Knipoog

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:51

Wij rijden alleen maar met echte leren tuigen. met nylon tuigen rijdt je je paard(en) rauw en dat is niet echt de bedoeling

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:26

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:53

Leer is het beste. Het vergt alleen wat meer onderhoud.
Leer neemt het zweet op, Nylon niet. Hierdoor verstikt de huid onder bijvoorbeeld de borst of het schoftje.

Nee ik vind het niets. Ik zie er geen voordeel aan en vind leer veel mooier dan nylon.
Het is jammer dat er bij Letty geen prijzen staan gegeven over die Zilco prijzen. Maar een nieuw leren Ideal tuig kost rond de 400 à 500 euro. Gezien de prijzen van Letty, zal het Zilco tuig ook rond die prijsklasse liggen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:31

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:17

Die stal 'onder de kastanje' is ook tegen kunstof tuigen, voor hun staat leer ook voor op. Ook kun je beter een duurder tuig nemen, dan eentje uit korea, die zijn goed koop maar ook levensgevaarlijk (had m'n moeder gehoord bij: jaja "onder de kastanje") Als je paard namelijk een ruk geeft aan zo'n tuig, dan is er een kans dat dit tuig breekt. En dat komt niet door slijtage punten.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:31

Ik heb een nylon enkelspan tuig en vind deze beter dan de leertuigen van Ideaal. Ook in dat nylon inderdaad veel makkelijk schoon te krijgen, even in een emmer soda en het is weer helemaal nieuw. Zo ie zo zou ik geen ideaal tuig nemen, wij hebben hier een compleet 4-span tuig met allemaal stiksel die los aan het laten zijn, terwijl het nog maar 2jaar oud. Het is na een half jaar ook al terug geweest voor reparatie van de stiksels)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:15

Dan moet je er ook beter mee omgaan Mirella Knipoog
Ik heb mijn Ideal tuig nu ruim een jaar en het ziet er nog als nieuw uit.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:15

Een ideaal tuig is toch ook een goedkoper (probeer t voor zichtig te zeggen want ik hebt nie 1 2 3 bij elkaar Haha!) tuig? Ons word zo'n mega duur tuig aangeraden (hihi zeggen ze tegen de goeie persoon: me moeder Haha!)

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:29

Sjonniej schreef:
Dan moet je er ook beter mee omgaan Mirella Knipoog
Ik heb mijn Ideal tuig nu ruim een jaar en het ziet er nog als nieuw uit.

denk niet dat het daar aan ligt hoor Knipoog want ons vorige tuig is gewoon super lang meegegaan en nooit kapot geweest ofzo. Bij dit tuig waren de stiksel al na een half jaar los, heb jij misschien geluk Haha!