juiste manier van straffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiwie

juiste manier van straffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:31

ik heb een hele lieve verzorgshet van ong 8 jaar. met een
vriendin van me zijn wij nu ongeveer 2 weken aan het longeren.
als je naast dur mee loopt. dat wil ze je bijten of gaat ze stil staan
en wil niet meer vooruit lopen.

nu heeft iemand tegen me gezegt. je moet dur slaan en iemand anders zij nee dit moet je negeren en gewoon doorlopen. hoe moet ik haar nu straffen? als ik haar nu straf hoef ik me al om te draai en me vinger om hoog te steken of je ziet het wit op dur ogen al en ze begint te trille. dus wat is nu de juiste straf voor haar zonder dat ik haar verpest.

kiwie

Re: juiste manier van straffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:57

heeft er niemand tips?

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:01

met je vinger, doe ik meestal ook altijd. Je pony mag niet bang van je worden. bij ons shetveulentje helpt het trouwens als je net iets achter haar schouder lopot als ze niet meer wil lopen. je bent dan namelijk de drijver (uit de kudde, snap je), als ze weer loopt langzaam weer terug op oog hoogte gaan lopen, want ze hoeft dan niet meer harder. Misschien is het een tip om haar respect te vragen door ze los te gooien weg te jagen en terug te vragen (ala join up, monty robberts) helpt ook beter dan straffen.

kiwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 19:10

oke bedankt. ben van plan om over een tijdje met haar een join- up te doen. Ben nu opzoek naar allerlei informatie er over en ben ook al een boek van monty roberts aan het lezen waar ik al veel informatie uit heb gehaald.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:35

vergeet alleen niet dat je niet helemaal aan het boekje moet houden. je moet altijd je zelf blijven, anders denkt ie wat krijgen we nu. Zo helpt het bij mij bijvoorbeeld al ik op de grond ga kloppen. in welke gang mijn paardje daarvoor ook was, hij komt meteen naar me toe. en dat staat dan weer niet in een monty robberts boek, maar ze zijn wel handig om een basis, een idee uit te halen.