Ervaring met Bach rescue remedy?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Ervaring met Bach rescue remedy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 17:53

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ooit bach rescue remedy hebben gebruikt voor hun paard.

Wij geven rambo (de fjord van mijn moeder) een aantal dagen achter elkaar die druppeltjes zodat het goed kan inwerken.
Want vrijdag moet hij de trailer in en hij vind dat heel erg eng (heeft ook pas 2 keer eerder in een trailer gestaan).
We hopen dat het werkt.

Maar nu ben ik dus benieuwd of er hier meer mensen zijn die het wel een gebruikt hebben?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Het kan trouwens ook voor mensen en voor honden en katten.
Bij dieren moet je het over het voer of door het water doen.
Bij mensen moet het onder de tong of met water verdund doorslikken.
Bij dieren kan je het bijvoorbeeld ook op plaatsen smeren waar ze aan likken ofzo.
Wij gebruiken het ook voor onze hond en het helpt bij de hond.

Als je hier meer over wilt weten, hieronder heb ik een stukje overgetypt wat in het foldertje staat wat wij hebben.

Rescue remedy is een combinatie van 5 bach flower remedies: Star of bethlehem tegen shock, Rock rose tegen paniek en schrik, Cherry plum tegen gebrek aan zelfbeheersing, Impatients regen ongeduld en irritatie en Clematis om helderheid van geest te ondersteunen.
U past rescue remedy in noodsituaties toe.
Het geeft snel verlichting in tijden van crisis en helpt bij ziekte, na een operatie of voor een bezoek aan de dierenarts.

Nou ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Sassy77

Re: Ervaring met Bach rescue remedy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:34

Een kennis van mij gebruikt het voor haar hond
Lachen werkt goed Lachen Ik denk dat het ook wel goed
bij paarden werkt dan! maar ik ben benieuwd
houd je ons op de hoogte Lachen ?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:18

Ik heb het gebruikt tegen wedstrijdstress (bij m'n paard én mezelf) en ik heb het als 'eerste hulp bij stess situarie's' in de kast staan. Momenteel krijgt een logeé paardje het omdat ze moeite heeft de omslag te verwerken (heeft haar leven lang op texel in de kudde gestaan en nu, op 4 jarige leeftijd alleen met een shet bij een vreemd mens). Mijn paard heeft het als veulen gehad nadat ze in blinde paniek door de omheining was gesprongen en daarna helemaal geschrokken vanzichzelf stond te stressen... binnen een paar minuten kalmeerde ze.
Tijdens het spenen van m'n veulen heb ik ook Bach gebruikt, maar toen 'Walnut', dat is speciaal om te helpen wennen aan een nieuwe situatie (dat krijgt de logee binnenkort voor langere termijn, Rescue is meer een 'accuut' middel).
Ik heb van een vriendin ook meerdere positieve verhalen gehoord, zij gebruikt het voor haar paarden en honden en heeft goede resultaten met allerlij Bach therapieën.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 06:04

bij stress situaties neem ik vaak wat rescue. mijn ervaring is dan ook dat het erg goed werkt!
bij mn paard heb ik het een keer gebruikt, dat werkte opzich wel, maar niet zo super.