wat is mijn KN nog waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

wat is mijn KN nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 17:44

Wat is dit KN zadel nog waard?

Het zadel is ruim een half jaar oud.
en is in totaal 3 maandjes in gebruik geweest en verkeerd nog bijna in nieuwstaat. Je ziet alleen wat gebruiksporen op de plek van de beugelriem. De gespen zijn onder gedragen dus er zit geen bobbel in de flap (weet de naam er niet van Bloos ) waar normaal de gesp over heen gaat.

Het gaat om een bruine KN type sympfonie
brede kamer, 18 inch
geheel compleet incl beugelriem hoesjes en een bruine leren singel met elastiek aan beide kanten en een zadelhoes.

de nieuwprijs van het zadel compleet met spullen is ruim 1600 euro normale prijs compleet is 1549 maar daar zat een goedkope singel bij. nu zit er dus een luxe leren singel bij Knipoog

Beetje donkere foto
Afbeelding

Tevens kan ik hem verkopen incl hoofdstel en borsttuig in de zelfde kleur bruin. Nieuwprijs hoofdstel 149.95 nieuwprijs borsttuig 119.95 dit is anderhalve maand oud hoofdstel is een paar keer gebruikt en het borsttuig is nog nieuw.

En ik heb ook nog peesbeschermers en strijklappen in de zelfde kleur nog in nieuwstaat.

dus wat kan ik voor het zadel appart vragen en wat zou ik er totaal voor kunnen vragen?

totale set
Afbeelding

(mijn paard kan zeer waarschijnlijk nooit meer bereden worden en dan ga ik dus waarschijnlijk mijn spullen verkopen)
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 24-05-05 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Amon_

Re: wat is mijn KN nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:55

Grappig, ook ik heb mijn z.g.a.n. KN te koop staan, alleen heb ik een zwarte. In eerste instantie vondt ik 1100 wel redelijk gezien de prijzen die ook op marktplaats werden gevraagd voor hetzelfde zadel/leeftijd. Maar dat bleek toch te hoog gegrepen te zijn.
Maar 1000 wil ik er toch voor hebben, ook de mijne heeft leren singel, veiligheidsbeugels, bijzetteugel beschermhoezen, dus ook ruim compleet.

In mijn ogen kan jij zeker 1200 vragen met het hoofdstel en borsttuig erbij.

Maar blijft moeilijk, je moet net iemand vinden die dit zadel zoekt, en de kwaliteit weet te waarderen, we zitten toch in de hogere prijsklasse, en jek rijgt mensen die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, heb zelfs onzin boden gehad van 350 euro Verward .
Maar een KN is voor het leven (mits je niet net zoals ik met de dressuursport stopt)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:02

Ookal is het zadel een half jaar oud in die tijd heb je wel de meeste waardevermindering.. De meeste mensen die een KN zadel willen kopen hebben vaak ook wel 200,- meer over voor een nieuw zadel. Ik denk idd dat je toch moet denken aan 950,- voor het zadel alleen. Met hoofdstel en borsttuig is 1050 een mooi bedrag.

Ik vind het trouwens een super zadel!! Waarom wil je zo'n mooi zadel weg doen??

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 19:05

Morgannah klopt Ik heb anderhalf jaar terug mijn zwarte kn verkocht de mensen die hem gekocht hebben de hadden nog een kn (die hadden ze meegenomen om te vergelijken kwa maat enz) en die was al 18 jaar oud en die zag er gewoon nog steeds goed uit en die ging nog zeker jaren mee!

Als dat zo is laat ik m mooi nog een tijdje liggen. Er gaan namelijk zadels van 5 jaar oud (ook kn) voor 850 weg. dus dat zou betekenen dat hij in een paar jaar maar 100 euro minder word

Zoals je onder aan kunt lezen kan mijn paard waarschijnlijk nooit meer bereden worden.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:16

Ik zou er zeker 1000 euro voor vragen !

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:44

rond de 1000 euro vind ik idd redelijk Ja

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 08:56

in dat geval laat ik hem nog even liggen. want dan is hij over een half jaartje ook nog wel die prijs waard. Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:12

Ik zou een paar ruitersportzaken opbellen die in tweedehands zadels doen, die hebben vast wel interesse in zo'n z.g.a.n. zadel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 09:32

ja maar die geven zoiezo minder als dat je m particulier verkoopt mijn 1 jaar oude springzadel wilde ze niet meer als tussen de 500 en de 600 voor geven en ik heb hem verkocht voor 750, vind dat een aardig groot verschil

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:36

Dat is niet helemaal waar.. Ik heb een tweedehands Kieffer vzh zadel aan Divoza verkocht voor een prijs die je op Marktplaats nooit zal krijgen. Vergeet niet dat men bereid is meer te betalen voor een zadel uit een winkel met pasgarantie enz dan een marktplaats zadel. Alhoewel de marge bij zo'n nieuw zadel idd wel erg klein wordt dan..