hap uit de manen geknipt, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

hap uit de manen geknipt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:48

Mijn paard had vrij lange manen en erg ongelijk. Ik wilde ze wat korter en gelijker maken. Maar was het trekkammetje vergeten. Heb het toen met de schaar gedaan. Alleen ben ik uit geschoten en is er een flinke hap uit. Huilen IK heb het nu een beetje gelijk gekregen. Maar het is nu wel heel erg kort. En het ziet er niet uit. Het staat rechtop maar het laatste stukje ligt plat. Zal ik het zo laten of er maar helemaal af? En hoe snel groeit het weer aan?
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-05-05 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Flew

Re: Wat heb ik nu weer gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:53

Uhm.... das niet zo slim neej.. Najah, tis gebeurd, je kunt er verder niet veel meer aan veranderen, als ik jou was zou ik gewoon geduld hebben en wachten totdat het weer wat gegroeid is, en dan met het trekkammetje aan de slag gaan

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:02

Doe ik dus nooit meer. MEt de schaar. Mijn paard loopt nu echt voor paal.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:04

Ik toiletteer altijd met schaar...maar gelijk knippen is dan idd een kunst.

De manen van mijn merrie groeien erg snel, ik denk dat je met een maandje geen last hebt van rechtopstaande manen.

appiefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:04

tja.. het kan zomaar een baaldag zijn he

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:08

ik ga het evengoed ni9et knippen,, mijn paard kan ook niet stilstaan en ik weet dat ik dat dan ook krijg dus haha... maar knippen nee het wordt ookzo recht vind ik echt afschuwelijk Tong uitsteken

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:16

Ah joh, groeit zo weer aan! Believe me, ik heb ervaring Haha! Hoe vaak mijn paard niet voor lül heeft gelopen voordat ik door had hoe dat trekken nou precies in zijn werk gaat...

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:43

al wel jammer van de manen

ik zal het er aan laten en als ze weer wat langer zijn. weet gelijk maken maar niet meer met de schaar. gewoo trekken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:53

typisch geval van Bad Hair Day! Whoehahaha!

geen nood, groeit wel weer aan en gelijk een wijze les voor de volgende keer...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:12

Wat lijkt jou de beste optie? Kort wieken en weer aan laten groeien of zo houden? Jij kan het zien, wij niet Knipoog Al eerder gezegd: godzijdank groeit het vanzelf weer aan. Ben ook wel eens iets te enthousiast geweest, met mijn neus er boven op zag het er goed uit, maar van een afstandje niet..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:26

maar als je t kortwiekt duurt het NOG langer voordat t er weer aan zit.

Bij mij is t de laatste kee rook niet zo gelukt.. Kon de schaar niet vinden en ik snijd altijd vanaf de hals en zodra ik bij de oren in de burt kom, ga ik knippen (kost me te veel moeite om te snijden aangezien ie daar als een gek gaat zwaaien met zijn hoofd) maar de laatste keer was de schaar dus kwijt en heb ik maar de helft gedaan. De linkerkant was lang en de rechterkant korter Knipoog

En weet je? ik vind dat trekken nou weer helemala niets.. Dan dun je de manen alleen maar uit wat ik dus erg zonde vind.. Ben veel meer voor he snijden!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 17:12

Hoe doe jij dat snijden? Misschien handig voor de volgende keer. Plukje pakken en op maat snijden? Of eerst wat haar naar boven schuiven?

Ik ga morgen weer met goede moed weer even kijken. Kijken wat ik er van ga maken. Vind steleltjes wel leuk. Maar bij hem denk ik niet.

Jammer dat ik ze niet meer kan aanplakken. Moet er eigenlijk best wel om lachen. Echt zo dom van mij.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:18

Die van mij staan alle kanten op, vind ik veel mooier als dat stijve, daarbij komt dat als ik het knip het veel te dik wordt en ik geen mooie knotten kan draaien... Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 20:59

Denk dat ik maar haarlak in ga spuiten ofzo. Staat het wel recht overeind. Ziet het er nog een beetje uit. Ik schaam me dood.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:24

Zonde zeg! Bloos!
maar idd, niet nog meer erafhalen, gewoon wachten totdat het weer is aangegroeid Knipoog

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:41

kort = stoer, heb je geen foto van het resultaat zodat we even kunnen kijken hoe het is Bloos

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:49

Mijn pony heeft het juist kort, veel bij ons op stal. Ik heb het ook gewoon met de schaar gedaan, misschien iets voor jou nu dan. Kan het mooi gelijk aangroeien. Sommige hebben het bij ons ook afgeschoren en opnieuw laten aangroeien, hebben ook zo kort als mij. Vind het zelf wel stoer staan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:52

Hahaha tja das banketstaaf terwijl ie nog wel mooi moest zijn voordat ie naar zn nieuwe stal gaat

*ligt plat*

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:58

ik zou het gewoon zo laten; voor je het weet zie je er niets meer van! (tenzij er een hele grote hap uit is natuurlijk... kan je altijd nog zeggen dat het een nieuw model is ofzo! Haha! )

ben trouwens wel blij dat ik dat probleem niet heb; mijn paard is een Fries dus daar blijven we lekker af! Clown

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:07

ik knip altijd de manen van mijn paardje ze kan niet over snijden of trekken eeerste week zit bagger tweede week weer mooi

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:50

Charos schreef:
Hahaha tja das banketstaaf terwijl ie nog wel mooi moest zijn voordat ie naar zn nieuwe stal gaat

*ligt plat*

Ja daarom wilde ik ze ook netjes hebben. Knipoog Ooooooo wat erg. Denk dat ik ze er vandaag gewoon helemaal afknip groeit wel weer aan.
Is nieuw kapsel zonder manen. Is lekker verkoelend in de zomer Clown

Phynix

Re: hap uit de manen geknipt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:35

Wat ik al zei, ik weet niet hoe groot je hap is, maar maak er een manenkam van. Hoef je het net niet helemaal weg te knippen. En als je naar onze stal verhuisd ben je helemaal in de mode!! Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:06

ik knip het ook altijd aangezien mijn paard een ontzettende klier is met trekken. Maar ik knip het in door de schaar bijna recht onder de manegen houden en dan knippen dan lijkt het net of het getrokken is maarja ook daar moet je wel een beetje handig in zijn. ik hou zoiezo van korte manen maar als je langer mooi vind zou ik het gewoon aan laten groeien

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:29

Arme Spik, nu hoef je hem ook niet meer te wassen, hij loopt toch al voor paal.

zei zij die zelf de manen van de NF een keer verpest heeft