Ulrike Tiel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Ulrike Tiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:14

Wie kan me meer informatie geven over Ulrike Tiel?
Wat haar werkwijze is, of er eventueel clinics georganiseerd (kunnen) worden en hoe ik haar kan bereiken?

Alle info is welkom Ja

Caesar

Re: Ulrike Tiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:16

Bedoel je Ulrike uit Tiel of is Tiel haar achternaam?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:18

Achternaam..........

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:19

Of is het Thiel misschien?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:20

Dan weet ik het niet.... Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:57

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:07

Ik heb weleens een cursus/clinic van haar gevolgd. Leuk mens en ze geeft bruikbare informatie! Je zou haar site (hippocampus) kunnen bekijken of haar boek kunnen lezen voor meer info.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:18

Ulrike (Thiel) is een goede kennis van mij, je kunt haar een mailtje sturen of gewoon opbellen als je meer informatie wilt hebben, haar gegevens staan op bovengenoemde site. Ze geeft ook regelmatig lessen tijdens cursussen van www.nhi-equi.nl

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:58

ik ken haar nog als mevrouw Boon-Thiel, en ze was een vreselijk juryli destijd(jaar of 6 geleden) club en stalgenootjes hebben er ruzie mee gehad, ik heb er ook ruzie mee gehad, Q steigerde ipv de ring in te gaan en ik heb he dus ff bijgewerkt en toch de ring ingekregen, daar werd ze erg boos over, ik moest vragen of hij de ring in wilde ipv de zweep erover, terwijl ik op dat moment voor mn eigen veiligheid koos en hem graag op 4 benen zag ipv 2
ook gaf ze me een 5 voor de verzorging, het waaide en regende keihard, t was mn 2e proef die dag en mn paard was niet schoon genoeg meer en bij mij zat er een plukje haar los Lips are sealed
ken meerdere wedstrijdorganisaties die haar niet meer als jurylid wilden vragen omwille van dit soort incidenten...

maar een jaar of 2 geleden ben ik als begeleiding op een ponykamp bij haar op stal geweest en een clinic gehad over omgaan met paarden en lichaamstaal etc en toen vond ik haar stukken aardiger!
heb mn mening over haar toen dus aardig bijgesteld, ook was ze toen gewoon ulrike thiel ipv boon-thiel

ze geeft toch ook clinic's over omgaan met wedstrijd stress voor ruiter en paard etc? iig heb ik daar eens wat over gelezen in de paard & sport

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:53

Ulrike Thiel, een vriendelijke mevrouw, maar één met een duidelijke mening. Ze is zelf een amazone zonder "supertalent" en kan het daarom allemaal goed duidelijk uitleggen, vooral het waarom en hoe dan. Dit mist in mijn ogen vaak bij de bekendere ruiters/amazones.
Door haar kan opeens het kwartje vallen. Ik heb onlangs (een maand of 2 terug) een clinic van haar gevolgd en de dingen die dan allemaal worden gedaan, het maakt het een stuk duidelijker. En dan heb ik het over de 'praktijk zonder paard'.
De kosten van zo'n clinic zijn alleen wel prijzig, maar in mijn ogen zeker het geld waard.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:10

Ulrike was eerst psycholoog voordat ze de ORUN cursus ging doen om te verwezenlijken wat ze nu voorelkaar heeft.
Ik heb haar destijds een keer zien rijden tijdens die cursus en ze is inderdaad geen 'supertalent'..

Ik denk dat ze nu de twee verschillende benaderingen goed weet te combineren!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 07:43

Ik heb afgelopen zondag een zitclinic gehad (workshop 'de onafhankelijke zit') van iemand die zitlessen gevolgd heeft bij Ulrike Thiel. Ze geeft les op de manier die Ulrike in haar boek 'Beter paardrijden kun je leren' beschrijft en het was heel erg leerzaam!!