2 paspoorten voor 1 paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

2 paspoorten voor 1 paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:02

Is het mogelijk om voor 1 paard 2 verschillende paspoorten te hebben?

Zal vast niet legaal zijn, maar in principe is het wel mogelijk.

Je zou het ene paspoort kunnen aanvragen en je paard registeren op basis van DNA. En voor een ander paspoort kun je hem laten chippen.

Zo kun je je paard medicijnen geven die niet geschikt zijn voor paarden die geregistreerd staan als slachtpaard (op je DNA paspoort) en daarna je paard gewoon toch naar de slacht brengen met zijn chip-paspoort...

Wel bij 2 verschillende DA's laten registreren en onder een andere naam Tong uitsteken

In hoeverre heeft de wet hier wat tegen geregeld?

baudyh

Re: 2 paspoorten voor 1 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:07

Volgens mij kan het niet.Want als je een paspoort aanvraagd wordt er gecheckt of er niet al een is uitgegeven.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:19

Ik heb er ook 2, een ''gewone'' en eentje van de KWPN. Staat precies hetzelfde in, dus eigenlijk een beetje nutteloos Tong uitsteken

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 13:21

Ah, het kan dus wel. Dan is het dus ook mogelijk om hiermee te frauderen... (jaja, ik zie weer eens de slechte kant van de zaak Knipoog ) alleen is dat weer niet gunstig wanneer ze belasting zouden heffen over het houden van paarden Tong uitsteken