tips voor oefeningen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaiketje

tips voor oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 13:55

Ik zit nu net een tijdje bij een nieuwe manege, (de andere is failliet gegaan ofzo) en ik zit nu in een les die wel gezellig is, maar ik kan niet zeggen dat ik er veel van leer. het is wel gezellig i.v.m. kletsen enzo, maar je zit gewoon de hele tijd rondjes te rijden.... op de lang zijden ga ik dus in stelling e.d. rijden, om de soepelheid van mn pony/paard te verbeteren, maar heeft iemand van jullie nog tips om op de lange zijden te doen? want dat in stelling rijden word na een tijdje ook wel weer sai Knipoog .....

Angela

Re: tips voor oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:13

Kleine stukjes wijken? Schouderbinnenwaarts? travers? uitstrekken? juist iets terugnemen?

Je kunt genoeg op de lange zijdes doen hoor!

veel plezier en succes!

maaiketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 14:27

Dank je Lachen

maar wat zijn traver en hoe doe je die?

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:36

Schakelen in tempo. Paar passen weg en weer terug.

Hals strekken.

Als ieder voorzich rijdt in die les kan je natuurlijk ook gewoonweg voltes gaan rijden en daarin danweer gaan schakelen in tempo.

Op AC lijn bijvoorbeeldd een overgang maken naar halthouden en daarvanuit weer weg. Of tijdens je volte overgang terug naar stap, paar passen stappen een dan weer weg.

Wat ik hierboven aangeef kan je natuurlijk alleenmaar doen als je niet met zijn allen achter elkaar moet blijven rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:38

Iet ervan zeggen, zodat je misschien in een verder gevorderde les mag.
Is daar geen mogelijkheid in, toch wat anders zoeken.
Want bovengenoemde dingen zijn niet om zelf wat aan te leren, want dan word het nooit een goede oefening Knipoog

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:59

runningkawa schreef:
Iet ervan zeggen, zodat je misschien in een verder gevorderde les mag.
Is daar geen mogelijkheid in, toch wat anders zoeken.
Want bovengenoemde dingen zijn niet om zelf wat aan te leren, want dan word het nooit een goede oefening Knipoog

Hier ga ik in mee. De oefeningen die ik hierboven heb vermeld moeten jou natuurlijk ook goed uitgelegd worden zodat jij het goed over kan brengen naar je paard toe.

Wat Runningkawa dus aangeeft, zou ik dan ook vragen of je naar een les kan waar ze dit soort oefeningen wel doen en jij dus ook een stuk verder komt.

maaiketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:03

ik wil ook zo snel mogelijk naar een andere manege, want dat is zegmaar de manier van lesgeven daar. Het is meer een rstaurant (ja echt!) met en bak erbij

als ik een brommer heb dan ga ik ook gelijk naar een andere manege, die veel leuker is(mensen van mn vorige manege rijden daar ook) want en andere les overstappen kan niet.

ik ga nu trouwens naar mijn les toe, nog bedankt Doei!