omheining buitenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

omheining buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 12:26

Wij gaan een buitenbak aan leggen. We zitten nog te twijfelen over de omheining. Wat hebben jullie erom, hoe bevalt dat en wat kostte dat ongeveer?
Wij zaten te denken aan Beoband. Heeft iemand hier ervaring mee? Er moet dan alleen wel een stroomdraadje langs om er af en toe ook paarden in te kunnen zetten.

Angela

Re: omheining buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:40

Ik heb gewoon planken langs de rijbak. Als je er een stroomdraadje langsspant, kunnen ze er ook niet aan het hout gaan knagen. Ik vind hout er ook altijd erg mooi uitzien en het is natuurlijk ook erg sterk en een duidelijke afbakening.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:42

Hoeveel onderhoud vraagt jullie omheining?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:44

Wij hebben hout maar gaan ook over op beoband, omdat het onderhoudsvrij is.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:58

Dat is ook de reden dat wij aan Beoband zitten te denken. En ook omdat het redelijk veilig is. Ik heb al 2 keer meegemaakt dat iemand (niet ikzelf) van het paard afviel tegen/op de omheining. Bij de een bleef het bij schaafwonden maar bij de ander brak er een rib met als gevolg een klaplong.
Ik val toch liever op band dat op een houten plank.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:07

Bij mn ouders hadden we 'triple crown fence'. Dit zijn kunstoffen balken, in elke gewenste kleur. Ze zijn onderhoudsvrij.
Ze zitten met een 'klik'systeem vast, en als er met heel veel geweld een paard tegen aan gaat, klikt t los. Als je zelf valt en er tegen aan valt, veert het kunstof een beetje, en als je erg hard gaat klikken de balken weer los.
We hebben wel stroomdraadje bovenop aangebracht, omdat mijn paard, ongeacht of ik er wel of niet opzat, er overheen sprong.
Ff plaatje (denk knol maar weg):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door veerledec op 24-05-05 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:21

Dat ziet er strak uit! Mag wat kosten vrees ik!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:25

er is een landelijk beleid dat alleen groene, bruine of zwarte omheiningen zijn toegestaan! (helaas loopt onze gemeente hierin weer eens voorop) heeft een artikeltje in de Hoefslag en in de krant over gestaan. Een mooie witte omheining kan dus wel eens van korte duur zijn! Wij hebben ijzeren buizen rond de bakken, (die momenteel van wit naar donkergroen aan het verkleuren zijn )staat wel chique hoor!'

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:29

Dat 'triple crown fence' vind ik erg mooi!

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 17:44

veerledec schreef:
Bij mn ouders hadden we 'triple crown fence'. Dit zijn kunstoffen balken, in elke gewenste kleur. Ze zijn onderhoudsvrij.
Ze zitten met een 'klik'systeem vast, en als er met heel veel geweld een paard tegen aan gaat, klikt t los. Als je zelf valt en er tegen aan valt, veert het kunstof een beetje, en als je erg hard gaat klikken de balken weer los.
[/img]

Is hier ook een site van? Waar kun je dit kopen? Enig idee wat het ongeveer kost?

Mirjam

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:38

Hmm, is alweer een paar jaar geleden, wij hadden het toen ergens op een concours gezien. Het komt oorspronkelijk niet uit Nederland, dus je moet een Nederlandse dealer hebben, mn vader zal t nog wel weten.
Ook de kosten weet ik zo niet. Dit is iig de originele site: http://www.royalcrownltd.com/products/tc_fence/post&rail.htm.
Als mensen t echt willen weten waar je t hier kan krijgen moeten ze me dat ff laten weten. Ik weet wel dat er soms mensen bij ons kwamen kijken om te zien hoe t er uit ziet.
En mogen witte hekken echt niet meer?? Idioot zeg, ziet er toch mooi uit?