Nieuwe K&K bustrens piept, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Nieuwe K&K bustrens piept, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 08:27

Afgelopen zaterdag heb ik een K&K dubbel gebroken bustrens gekocht. Het probleem, het bit piept verschrikkelijk tijdens het rijden! Volgens mij zijn de ringen hiervoor de boosdoeners. Heeft misschien iemand hetzelfde probleem gehad en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik durf niet zo maar met een of andere olie aan de slag in de angst het Aurigan aan te tasten. Iemand een idee? Alvast bedankt OK dan!

SANEX

Re: Nieuwe K&K bustrens piept, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:59

Sla-olie of zonnebloemolie, is natuurlijk product, voor paard of bit beiden niet schadelijk Knipoog

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:04

Ik heb hem ook en bij mij piept ie aan de linkerkant, ook bij de ringen. Ik heb hem pas heel goed schoongemaakt met alleen simpel water en een borsteltje en nu piept ie niet meer (voorlopig). Misschien kun je wat vaseline proberen, dat is zuurvrij en zou het metaal niet aan moeten tasten. Aurigan is een kopermengsel en koper is een vrij zacht metaal, dus je moet er idd voorzichtig mee zijn. Om het op te poetsen kun je speciale Aurigan pasta kopen bij de ruitersportzaak.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 10:14

Bedankt voor de tips!

Citaat:
Sla-olie of zonnebloemolie, is natuurlijk product

Goedemorgen, dat is daar zelf niet op kon komen zeg Haha! Ach, het was nog vroeg toen ik dit topic opende Dromen

Citaat:
Ik heb hem ook en bij mij piept ie aan de linkerkant, ook bij de ringen.

Hij piept bij mij ook voornamelijk links bij de ring. Ik vind het toch vreemd dat het piept...
Citaat:
Om het op te poetsen kun je speciale Aurigan pasta kopen bij de ruitersportzaak.

Dat spul heb ik er meteen bij gekocht dus dan zal ik hem vanavond anders maar eens grondig schoonmaken. Ik hoop dat het probleem daar mee verholpen zal zijn want het is echt vreselijk irritant.